فونیکسریمکسبهتام

فراهم بودن زمینه حضور جدی صنعت خودرو در شهرک‌های صنعتی قم

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، حضور جدی صنعت خودرو در استان را سبب توسعه و رونق صنایع کوچک بخصوص قطعه سازی ارزیابی کرد.

فراهم بودن زمینه حضور جدی صنعت خودرو در شهرک‌های صنعتی قم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا  ، امیر طیبی‌نژاد در نشست تخصصی مدیران استان با نمایندگان کشورهای خارجی فعال در حوزه صنعت خودرو، اظهارداشت: در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها و زمینه‌های مورد نیاز حضور  جدی فعالان صنعت خودرو در شهرک‌های صنعتی استان قم فراهم شده است.

    وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های موجود استان تاکید کرد: حضور نیروهای متخصص فنی و دانشگاهی، نیروی کار، قطعه سازان توانمند و فعال در شهرک‌های صنعتی، تامین آب، برق، گاز، راه دسترسی، نزدیکی به تهران بعنوان پایتخت کشور، نزدیکی به دو منطقه فرودگاهی و از همه مهمتر نگاه مدیریتی حاکم بر استان، شرایطی ایده آل را برای راه اندازی واحد صنعتی تولید خودرو متصور کرده است.

    طیبی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه با تدوین قوانین مناسب توسط اداره کل گمرکات، امکان ایجاد انبارهای مواد اولیه تحت نظارت گمرکات نیز در واحدهای صنعتی فراهم شده است که می‌توان از توقف و نگهداری طولانی مدت کالا در بنادر کشور جلو گیری کرد؛ این امر می تواند تسهیل‌کننده و کاهش‌دهنده هزینه‌های تمام شده کالا را فراهم سازد.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در ادامه به سیاست‌های راهبردی سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران در بخش رونق تولید و اشتغال، اشاره کرد و گفت: مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی قم تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی، زیرساختی و مالی خود را در خدمت‌رسانی به فعالان حوزه تولید و اشتغال استان بسیج کرده است و دست یاری سایر بخشهای خدمت رسان استان به صنعت را به گرمی می‌فشارد.

    سرمایه‌گذار طرف ژاپنی نیز در این دیدار با ابراز رضایت از شرایط و زیرساختهای موجود در شهرک‌های صنعتی قم، گفت: بازار ایران از ابعاد مختلف برای کشور ما دارای اهمیت است و در شرایط فعلی بدنبال حضور برای تولید کالا در ایران هستیم.

    وی افزود: در ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد اقتصاد و صنعت ایران بشدت در حال توسعه است و ما امیدواریم بتوانیم حضور جدی و خوبی را در ایران داشته باشیم.

    وی یکی از نیازهای سرمایه گذاری کشور خود در استان را وجود و تامین نیروی انسانی متخصص فنی-دانشگاهی و نیروی کارساده دانست و ابراز امیدواری کرد از پتانسیل دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی موجود این بخش در استان قم برای ایجاد اشتغال و تامین نیروی مورد نیاز بهره‌ ببرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو