فونیکسریمکسبهتام

تولید برای رفع نیاز داخلی، بوی توسعه‌یافتگی نمی‌دهد

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید صادرات محور و حضور در زنجیره تولید خودرو در سطح جهانی، صنعت خودروسازی را توسعه می‌دهد.

تولید برای رفع نیاز داخلی، بوی توسعه‌یافتگی نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسن کریمی سنجری اظهار کرد: تعداد منطقی و قابل‌ قبول قراردادهای همکاری صنعت خودرو با خودروسازان خارجی به سیاستها و اهداف برنامه‌ریزی‌ شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بستگی دارد.

    او افزود: اگر هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری تنها پوشش نیاز داخلی است، گفته رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره کافی بودن شش قرارداد خودرویی با شرکتهای خارجی برای سال جاری، کاملاً درست است.

    وی اظهار کرد: هدف‌گذاری صنعت خودرو بر روی کاغذ بر آن بود تا ایران در منطقه به یکی از مراکز مهم صادراتی تبدیل شود و برای این مهم باید قراردادهای مهمی در صنعت خودروسازی به امضا برسد تا در کنار تولید در داخل و رفع نیاز بازار داخلی، تولید با هدف صادرات در ایران صورت گیرد.

    این کارشناس صنعت خودرو با تأکید بر اینکه تولید در داخل و صادرات محصول از ایران دستاوردهای مهم اقتصادی به همراه دارد، گفت: صنعت خودروسازی کشور باید در زنجیره تولید خودرو جهان قرار بگیرد و می‌توان برای دستیابی به این مهم در قالب تولید قطعه و خودرو برنامه‌ریزی کرد.

    وی ادامه داد: برای حضور در زنجیره تولید خودرو در سطح جهانی باید قراردادهای صادرات محور منعقد شود. صنعت خودرو برای آنکه به توسعه برسد باید در جنبه‌های مختلف به‌خصوص تحقیق و توسعه، مونتاژ و قطعه‌سازی رشد قابل‌توجهی را به ثبت برساند و برای دستیابی به این اهداف نباید تنها به تولید در راستای رفع نیاز داخلی توجه شود.

    او خاطرنشان کرد: اگر هدف نهایی صنعت خودرو تولید صادرات محور است، برای دستیابی به این مهم نیاز به تولید خودروی با کیفیت و ارزان داریم. زمانی محصول ارزان تمام می‌شود که تولید قطعه در کشور با کیفیت مناسب رشد کرده و از سوی دیگر در زمینه تولید خودرو برای بازارهای جهانی در زمینهٔ تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو