فونیکسریمکسبهتام

اعلام قیمت کامیون الکتریکی تسلا

عصر خودرو- هر چند اعلام قیمت بالای کامیون تسلا همه را شگفت‌زده کرده اما محاسبات نشان می‌دهد این قیمت در دراز مدت منطقی و اقتصادی است.

اعلام قیمت کامیون الکتریکی تسلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، « ایلان ماسک» رئیس کمپانی بزرگ خودروی برقی قیمت کامیون‌هایش را ارائه داده است. کامیون Semi هرچند نسبت به رقبای گازوییلی‌اش امکانات بیشتر و رفاه قابل‌ملاحظه‌ای دارد، اما قیمتش - دست‌کم در نگاه اول - هوش از سر می‌پراند.

    بر این اساس مدل پایه Semi با قابلیت طی 480کیلومتر با 30دقیقه شارژ و مدل بهینه‌تر با توانایی 800کیلومتر حرکت با یک‌بار شارژ به‌ترتیب 150هزار دلار و 180هزار دلار قیمت دارند. علاوه بر این سری موسوم به «فاوندر» نیز با برچسب قیمتی 200هزار دلاری عرضه خواهند شد.

    بر این اساس قیمت این کامیون بین 150تا 200هزار دلار آمریکا (حدود 600تا 800میلیون تومان) است. این قیمت در نگاه اول، حدودا دو برابر گران‌تر از نمونه‌های دیزلی است اما «تسلا» ادعا کرده، اگر استهلاک سیستم‌های قدیمی و هزینه سوخت را درنظر بگیریم، این قیمت کاملا منصفانه و حتی اقتصادی است. مدل پایه این کامیون چهارموتوره با همراه داشتن بیشتر از 36تن بار می‌تواند مسافت 480کیلومتری را با یک‌بار شارژ طی کند. تسلا ادعا کرده که مابه‌التفاوت قیمت کامیون برقی و گازوییلی در عرض 2سال، با صرفه‌جویی در قیمت بنزین تأمین می‌شود.

    دغدغه مشتری‌ها استفاده از باتری‌هایی است که جای گازوییل را گرفته‌اند و احتمال دارد قیمت‌شان با سوخت فسیلی تفاوت چندانی نداشته باشد. تسلا برای قانع‌کردن مشتری‌هایش دست به ماشین‌حساب برده و گفته است که هر کامیون، برای پیمودن حدود یک و نیم کیلومتر، 2کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند که نسبت به قیمت سوخت فسیلی، دست‌کم حدود 300هزار دلار در طول دوره‌ عمر باتری صرفه‌جویی خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم