فونیکسریمکسبهتام

ارزانی بیمه ماشین برای زنان اروپایی

عصر خودرو- با اینکه قانون اتحادیه اروپا شرکت‌ها را از دخالت‌دادن جنسیت افراد در سیاست‌گذاری میزان هزینه بیمه منع کرده است، مردان هنوز هم بسیار بیشتراز زنان برای بیمه ماشین خود هزینه پرداخت می‌کنند. این نتیجه‌گیری از تحقیقات جدید سایت comparethemarket.com به دست آمده است که نشان می‌دهد در تابستان سال‌جاری، بیمه‌نامه خودرو به‌طور متوسط برای مردان ۲۷ درصد گران‌تراز زنان بوده است.

ارزانی بیمه ماشین برای زنان اروپایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از هفته نامه حمل و نقل، با اینکه قانون اتحادیه اروپا شرکت‌ها را از دخالت‌دادن جنسیت افراد در سیاست‌گذاری میزان هزینه بیمه منع کرده است، مردان هنوز هم بسیار بیشتر از زنان برای بیمه ماشین خود هزینه پرداخت می‌کنند. این نتیجه‌گیری از تحقیقات جدید سایت comparethemarket.com به‌ دست‌ آمده است که نشان می‌دهد در تابستان سال جاری، بیمه‌نامه خودرو به ‌طور متوسط برای مردان 27 درصد گران‌تر از زنان بوده است.

    با وجود اجرای بخشنامه جنسیتی اتحادیه اروپا در دسامبر سال 2012 که بیمه‌گران را از ارائه قیمت‌های متفاوت بر اساس جنسیت رانندگان ممنوع کرده بود، مردانی که از پوشش اجباری بیمه استفاده می‌کنند، سالانه 821 پوند و زنان 649 پوند پرداخت می‌کنند.

    در حقیقت، آمار نشان می‌دهد فاصله بین هزینه‌ متوسط بیمه‌نامه‌ها برای زنان و مردان از آن زمانی که هزینه متوسط بیمه‌کردن برای یک راننده مرد 591.70 پوند و برای یک زن راننده 493.88 پوند بوده، افزایش یافته است؛ تفاوتی حدود 20 درصد.

    جان مایلز، یکی از مدیران این مرکز پژوهشی، می‌گوید: «این اطلاعات نشان می‌دهد بخشنامه جنسیتی اروپا تفاوت کمی بین حق بیمه زنان و مردان قائل بوده است، در حالی ‌که بیمه‌دهندگان همچنان تخفیف‌های بزرگی به زنان می‌دهند.»

    او ادامه می‌دهد: «احتمالاً، این به دلیل برخی از عوامل است، مثلاً نرخ بالای تصادفات در مردان یا اینکه مردان بیشتر از زنان با وسایل نقلیه کار یا از وسایل نقلیه تجاری استفاده می‌کنند که خطر بالایی هم دارد. این دستورالعمل توانایی بیمه دهندگان برای درنظرگرفتن تخفیف بیمه زنان به صورت پیش‌فرض را حذف کرد، اما آمار و الگوهایی که شرکت‌های بیمه از آن استفاده‌ می‌کنند، نشان می‌دهد نتیجه تا حد زیادی همان است و بیمه زنان تخفیف بیشتری دارد.»

    بسیاری از تحلیلگران مالی احساس می‌کنند قوانین نتوانسته است تفاوت‌های اساسی بین تجارب مردان و زنان را که بر مسائل مالی آنها تاثیر می‌گذارد رفع کند. در نتیجه، در هر کشوری که عضو اتحادیه اروپاست، هرکسی که خدمات عمومی ارائه می‌دهد، نباید تبعیضی بر اساس جنسیت قائل شود. شکی نیست که این یک اصل بسیار مهم است.

    برای برخی محصولات، میزان بی‌طرفی جنسیتی برای مردان و در برخی دیگر برای زنان کار می‌کند. قبلاً زنان پوشش بیمه عمر و ماشین ارزان‌تری نسبت به همتایان مرد خود دریافت می‌کردند، اما با گذشت زمان شرایط برعکس شد.

    در واقع، زنان به طور متوسط عمر طولانی‌تری دارند، پس اقساط سالانه را برای مدت طولانی‌تری دریافت می‌کنند.

    بنابراین زنان برای صندوق‌های بازنشستگی، سالانه مبلغ کمتری را برای مدت طولانی‌تری پرداخت می‌کنند. وقتی درآمد سالانه می‌تواند جنسیت را در نظر بگیرد، مردان درآمد سالیانه بیشتر (اما برای سال‌های کمتری) نسبت به زنان با همان سن دریافت می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو