فونیکسریمکسبهتام

استرس‌بار یا میله تعادل در خودرو چیست؟

عصر خودرو- استرس بار قطعه‌ای فلزی است که در عرض خودرو و میان دو گلگیر نصب می‌شود و دو سر کمک‌فنرهای خودرو را به یکدیگر متصل می‌کند.

استرس‌بار یا میله تعادل در خودرو چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خودرو پلاس، در حالت عادی، شاسی خودرو وظیفه دارد فاصله میان دو سر کمک را ثابت نگه دارد و معمولاًً هم از عهده این کار برمی‌آید و به همین دلیل بسیاری از خودروها به‌صورت استاندارد فاقد استرس بار هستند چراکه شاسی خودرو برای کاربردهای عادی آن‌قدر مقاوم هست که بتواند فاصله میان دو سر کمک‌فنرها را بدون تغییر نگه دارد.

    تغییر در این فاصله به معنی بر هم خوردن هرچند جزیی زاویه چرخ‌ها است که در تعادل خودرو موثر است و این مسأله در زمان پیچیدن در پیچ‌های تند با سرعت زیاد خود را نشان می‌دهد.

    از آنجایی که در خودروهای اسپرت، دقت در پیچیدن بسیار مهم است و از سوی دیگر شاسی این خودروها همیشه تحت تنش‌های شدید است، معمولاًً از استرس بار در آن‌ها استفاده می‌شود تا توانایی شاسی خودرو را ارتقا دهد.

    استرس بار به‌طور معمول در چرخ‌های جلو نصب می‌شود اما نصب آن بر روی چرخ‌های عقب نیز ممکن است.

    بعضی از خودروها ازجمله پیکان و مدل‌های دهه 70 جگوار موجود در کشورمان به‌صورت استاندارد با استرس بار عرضه شده‌اند. نصب این قطعه در خودروهای معمولی با کاربرد شهری کمک چندانی به پایداری خودرو نمی‌کند اما در خودروهای اسپرت و پرتوان موثر است. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط