فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۰۲۱»

نایب رئیس اتاق بازرگانی: افزایش قیمت حامل‌های سوختی حتما اثرات تورمی دارد

عصر خودرو- نایب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت حامل های سوختی حتما اثرات تورمی دارد،گفت: دولت می‌تواند تفاوت این مبلغ را ذخیره و به عنوان مثال در موضوع بیمه سلامت هزینه کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی: افزایش قیمت حامل‌های سوختی حتما اثرات تورمی دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، حسین سلاح ورزی در باره زمزمه های افزایش قیمت سوخت و تاثیرات آن اظهار کرد: در راستای هدفمندی یارانه یکی از تکالیف دولت این است که با شیب ملایم قیمت سوخت را واقعی و به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک کند و نهایتا چون منجر به اصلاح ساختار اقتصادی می شود کار خوبی است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی افزود: البته این کار حتما اثرات تورمی خواهد داشت و پیش بینی دولت هم این است که مقداری تورم افزایش پیدا می کند اما در نهایت یک حرکت اصلاحی مناسب تلقی می شود.

    وی با بیان اینکه ما یک قانون هدفمندی یارانه ها داریم و یک اصل برای اصلاح ساختار اقتصادی و آزادسازی قیمت‌ها که باید به تدریج آزاد شود ادامه داد: دولت نمی تواند همه درآمدهای خود را روی درآمدهای نفتی و مالیاتی متمرکز و درآمدهای خود را صرف یارانه برای این چنین مواردی بکند.

    سلاح ورزی تصریح کرد: البته دولت می‌تواند تفاوت این مبلغ را ذخیره و به عنوان مثال در موضوع بیمه سلامت هزینه کند.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی درباره کاهش بودجه عمرانی در لایحه بودجه گفت: کاهش بودجه عمرانی امر پسندیده‌ای نیست و به معنی پرهزینه تر شدن دولت است و دولت در این باره باید یک سازوکار از جمله ماده 27 در واگذاری طرح های نیمه تمام اهتمام بورزد و همچنین در بودجه عمرانی تخصیص واقعی صورت بگیرد و دولت نسبت به آن متعهدتر عمل کند.

    وی ادامه داد: هرچند افزایش بودجه عمرانی از جهاتی کمک به تحرک و رونق اقتصاد می کند اما، باید دولت بودجه را عملیاتی ببندد یعنی اگر بودجه ای را در نظر بگیرند ولی بعد محقق نشود خود اینکار اثرگذاری منفی بر جای می گذارد که به نظرمی رسد دولت سعی کرده بودجه را عملیاتی ببندد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو