فونیکسریمکسبهتام

مشکل ترافیک و آلودگی از بودجه ۹۷ مهم‌تر است

عزم شهردار تهران برای ساماندهی ترافیک

عصر خودرو- مشاور پارلمانی شهردار تهران گفت: ترافیک و آلودگی هوای تهران مشکلات فراتر از بودجه سال ۹۷ هستند.

عزم شهردار تهران برای ساماندهی ترافیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران با اشاره به رایزنی‌هایی که این روزها بین مسئولان شهری و نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بحث آلودگی و تامین بودجه سال آینده، در این جلسات توجه همه را به خود جلب کرده است.
    مشاور پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک و حمل و نقل عمومی جزء مباحث مهمی است که شهروندان در تهران و برخی از شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند، بیان کرد: طرح برخی مسائل خاص در ارتباط با آلودگی هوا و ترافیک در دیدارهای مسئولان شهری و مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و روز چهارشنبه هم پیشنهاداتی را به کمیسیون‌های مختلف دادیم تا در راستای حل معضل ترافیک اعتباراتی را اختصاص دهند.

    وی با بیان اینکه ترافیک خستگی روح و روان شهروندان را به دنبال دارد، گفت: شهردار تهران عزم خود را جزم کرده تا ترافیک تهران را سر و سامان دهد و با گسترش حمل و نقل عمومی ضمن کاهش آلودگی هوا به نوعی تردد شهروندان را هم تسهیل کند و از سویی دیگر معضل ترافیک را هم برطرف کند.

    قنبری با تاکید بر اینکه در این راستا تمهیدات خوبی تدارک دیده شده است تا معضل ترافیک و آلودگی هوای تهران برطرف شود، بیان کرد: این دو مورد در صدر اولویت‌های شهرداری تهران است و در این راستا شهرداری تهران به دنبال کمک تمام ارکان کشور به ویژه دولت و مجلس است.

    وی تصریح کرد: بیش از 10 درصد جمعیت کشور در تهران است و این مشکلات باید به شکل ویژه ای مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

    مشاور پارلمانی شهردار تهران با اشاره به جلسه صبح چهارشنبه خود با کمیسیون‌های تخصصی مجلس که برخی اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها به عهده آن‌ها است، گفت: در این جلسه گزارشاتی را ارائه دادیم و تلاش شد که مشکلات برای نمایندگان تبیین شود و آن‌ها هم وعده‌هایی دادند که مشکلات تهران به نوعی حل شود.

    قنبری ترافیک و آلودگی هوای تهران را مشکلات فراتر از بودجه 97 برشمرد و تاکید کرد: بودجه یکی از کلیدهای اصلی است و نمی‌توان از آن غفلت کرد، چنانچه متروی تهران نیاز به بیش از 2 هزار میلیارد تومان دارد.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران با بدهی‌های فراوانی مواجه است، گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنیم و در کنار آن منابع خاصی هم از بودجه آینده برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو