فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران مطرح کرد

شرط اجرای طرح جدید ترافیک

عصر خودرو- شهردارتهران ابراز امیدواری کرد باتوجه به نزدیکی به پایان سال طرح شهرداری تهران درباره حذف آرم طرح ترافیک توسط شورای عالی ترافیک وشورای شهر تصویب شود واز اول فروردین ماه سال آینده اجرایی شود.

شرط اجرای طرح جدید ترافیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره تئاتر شهر، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این جشنواره با حضور هنرمندان جوان و حرفه ای، تصریح کرد: اصولا مسئله هنر برای زندگی امروز بشر و به خصوص در شهرها از شکل یک موضوع فانتزی خارج شده به عنوان یک موضع حیاتی و مورد نیاز جامعه مطرح است؛ اگر بخواهیم شهروندانی آگاه، مسئولیت پذیر و مشارکت جو داشته باشیم، باید از ابزار هنر برای رساندن پیام خود استفاده کنیم.

    شهردار تهران با اشاره به ارتباط خوب هنرمندان با شهرداری تهران در سال های گذشته، گفت: قطعا این رابطه تقویت خواهد شد و به خصوص انتظارتی که شهرداری و مدیریت شهرداری از هنرمندان دارد مارا بر آن می دارد که دست به دست هم دهیم تا شهر را به محلی برای آرامش و آسایش شهروندان تبدیل کنیم.

    وی با تاکید بر وسعت و عمق بیشتر جشنواره تئاتر شهر در سال های آینده، تصریح کرد: شاید بهتر باشد که اسم تهران روی این جشنواره قرار گیرد و باید کاری کنیم که در ایام برگزاری، همه فعالیت های فرهنگی و هنری را تحت تاثیر قرار دهد، همچنین ضروری است در جهت مردمی کردن هنر نمایش گام برداریم که در فرهنگ دینی و ملی ما سابقه دارد.

    نجفی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، تصریح کرد: تقریبا یک ماه است که جلساتی را با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم؛ آنها به حق از اینکه امکانات کافی در شهر آفتاب وجود ندارد گلایه داشتند و ما هم تلاش کردیم آنها را قانع کنیم که با امکانات پیش ساخته می توانیم شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

    شهردار تهران ادامه داد: اگر دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جمع بندی رسیده باشند که در نمایشگاه کتاب را در مصلی امام خمینی (ره) برگزار کنند، ما اعتراض خاصی نداریم اما ترجیح ما بر این است که در سال آینده هم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

    افزوده شدن اماکن فرهنگی وهنری جدید به پایتخت

    وی همچنین درباره هنری شدن فضای شهر تهران و ایجاد آسایش و آرامش در شهروندان نیز گفت : همه چیز باید در شهر بهتر باشد تا چهره و روحیه شهر تغییر پیدا کند؛ هم اکنون از نظر کالبد شهر خیلی پیشرفت کردیم و مشکلاتی هم داریم اما باید بیشتر به روح شهر بپردازیم و روح شاد و پرنشاطی را در شهروندان بدمیم.

    نجفی از افزوده شدن تدریجی اماکن فرهنگی و هنری جدید به شهر خبر داد و با اشاره به انعقاد قرارداد خرید تئاتر نصر، گفت: سابقه فرهنگ و هنر کشور به میزان زیادی در این تئاتر وجو دارد و هنرمندان زیادی در تئاتر نصر هنرنمایی کردند؛ از روز شنبه این تئاتر در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد و بلافاصله فعالیت های مربوط به تبدیل آن به موزه تئاتر را آغاز خواهیم کرد.

    وی با اشاره به احیاء خیابان لاله زار تهران، گفت: امیدواریم بتوانیم منطقه لاله زار را به منطقه گردشگری و فرهنگی تبدیل کنیم.

    زمان راه اندازی خط 7 مترو

    شهردار تهران در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگاران درباره راه اندازی مجدد خط هفت مترو تهران، گفت: امیدوارم بتوانیم خط هفت را تا آخر اسفند راه اندازی مجدد کنیم اما دوستان در بحش حمل و نقل و ترافیک معتقد هستند که آماده سازی مجدد این خط تا اردیبهشت ماه سال آینده طول می کشد؛  یک علت آن نیز خرید تجهیزات خارجی است که به زمان بیشتری نیاز دارد.

    نجفی ابراز کرد: شهرداری تهران از نظر منابع مالی در فشار زیادی قرار دارد و نمی تواند پول زیادی را تززیق کند اما همه ما با امید زنده هستیم؛ در نتیجه اگر ممکن باشد خط هفت تا پایان اسفند ماه و در غیر این صورت تا پایان اردیبهشت 97 افتتاح می شود.

    وی همچنین از افتتاح بخشی از خط شش مترو تهران تا آخر شهریور 97 و بقیه بخش های این خط تا پایان سال آینده خبر داد.

    اجرای طرح ترافیک منوط به تصویب شورای عالی ترافیک و شورای شهر

    شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت اجرای طرح ترافیک در سال آینده، عنوان کرد: نظر ما این است که تغییراتی را در طرح ترافیک اعمال کنیم اما این نظر اول باید در شورای حمل و نقل و ترافیک به تصویب برسد که ما یک جلسه در شورا داشتیم و به جمع بندی نرسیدیم. بعد باید در شورای شهر به تصویب برسد و در ادامه در دولت مطرح شود تا دولت در جریان قرار گرفته و نظارت خود را به ما منتقل کند.

    وی به ذکر جزئیاتی از طرح شهرداری تهران در این زمینه پرداخت و گفت: در این طرح صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می کنیم چرا که هر ساله 100 هزار آرم طرح ترافیک به شکل های مختلف در کنار 20 هزار کارت شناور توزیع می شود و این بدان معنی است که روزانه 120 هزار خودرو اجازه ورود به طرح ترافیک را دارند؛ این در حالی است که ضابطه خیلی دقیقی بر نحوه توزیع آرم های طرح ترافیک حاکم نیست و مفاسد و مسایلی هم در گذشته درباره توزیع این آرم ها وجود داشته است.

    شهردار تهران ادامه داد: به جای اینکه برای ورود به مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک آرم بفروشیم، اعلام می کنیم که هر خودرویی به هر دلیلی وارد این مناطق شود، باید عوارض خاص آن منطقه را بپردازد. این طرح تقریبا در همه شهرهای بزرگ دنیا که طرح های محدود کننده برای ورود به هسته مرکزی شهر دارند، به همین شکل اجرا می شود و در حال حاضر فروش کارت و آرم ترافیک در هیج جای دنیا مرسوم نیست.

    نجفی در پایان در پاسخ به سوالی درباره معضل کمبود شهربازی در پایتخت نیز عنوان کرد:  یکی دو طرح بزرگ ایجاد شهربازی توسط بخش خصوصی در تهران در حال اجرا است که البته با برخی مشکلات برخورد کرده اند و کار کند شده است؛ قرار است شهربازی بسیار بزرگی در انتهای غربی اتوبان همت ایجاد شود و امیدواریم این کمبود شهر تهران به زودی برطرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو