فونیکسریمکسبهتام

آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده +عکس

عصر خودرو- یک طراح و هنرمند صنعتی، طرحی مفهومی با نام ابرخودروی لامبورگینی آپیس منتشر کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده +عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت، لامبورگینی تمرکز زیادی بر معرفی خودروهای مفهومی دارد. جدیدترین اثر این برند ایتالیایی، ترزو میلنیو (Terzo Millennio) بود که به‌شدت مورد تحسین واقع شد و نخستین نمایش خود را در مؤسسه‎ی فناوری ماساچوست (MIT) انجام داد؛ این ابرخودروی آینده‌محور با پیشرانه هیبریدی قدرتمند، از پشتوانه قوی مهندسی لامبورگینی برخوردار است.

    خودروی مفهومی لامبورگینی آپیس (Lamborghini Apis) توسط هنرمند و طراح گرافیک فرناندو پاستره فرتونانیساخته شده است و طبق شنیده‌ها در سال 2022 به نمایش عمومی در خواهد آمد. نام لامبورگینی آپیس از الهه‌ی مورد توجه مصر باستان، موسوم به گاو زردرنگ آپیس، گرفته شده است و تمام نشانه‌های طراحی بی‌نظیر ابرخودروهای لامبورگینی در دهه‌های اخیر را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، هماهنگی نام آپیس با شیوه نام‌گذاری خودروهای کنونی لامبورگینی مانند اوروس (گاوی با شاخ‌های بلند در یونان باستان) قابل توجه است.

    لامبورگینی آپیس دارای طراحی منحصربه‌فرد دوکابینه است که به راننده و سرنشین اجازه می‌دهد تجربه رانندگی بی‌نظیری در جاده داشته باشند. کاپوت رو به پایین با مجموعه‌ای از چراغ‌های LED براق و اسپلیتر فیبر کربنی در جلوی خودرو برجسته شده است. طراحی دو کابینه آپیس به این خودروی مفهومی اجازه می‌دهد هوا را به‌طور یکپارچه در سراسر کاپوت عبور دهد و شبیه قیف از سقف فیبر کربنی خارج کند. هوای خارج‌شده بالای بال بزرگ در مرکز سقف خودرو، شبیه چیزی است که ممکن است در خودروی مخصوص مسابقه‌ی استقامت پیدا شود.

    طراحی دیفیوزر عقب بزرگ بر خلاف دیگر خودروهای لامبورگینی انجام شده است و رینگ‌های فیبر کربنی تیز که حتی با استانداردهای ابرخودروها هماهنگی ندارد. مجموعه‌ی باریکی از چراغ‌های عقب خودرو از زیر بدنه بیرون می‌آید و اگزوزهای دوگانه در گوشه‌های ابرخودروی مفهومی قرار دارند.

    فرتونانی هیچ ایده‌ای در مورد عملکرد لامبورگینی آپیس ندارد؛ اما با توجه به بهره‌گیری از طراحی ابرخودرو و مضمون آینده‌محور آن انتظار می‌رود که مجهز به پیشرانه هیبریدی قدرتمند بیش از 1000 اسب بخار باشد. استفاده از چنین پیشرانه‌ای می‌تواند بیشینه سرعت خودروی مفهومی را به بیش از 200 مایل بر ساعت (321 کیلومتر بر ساعت) برساند.

    متأسفانه ابرخودروی مفهومی لامبورگینی آپیس هیچ شانسی برای قرار گرفتن در خط تولید لامبورگینی ندارد؛ اما شاید نشانه‌هایی از طراحی آن بتواند به‌طور بالقوه در طراحی ابرخودروهای آینده لامبورگینی استفاده شود. به گفته‌ی فرتونانی، خودروی مفهومی آپیس دارای همه‌ی چیزهای خوبی است که در خودروهای واقعی لامبورگینی وجود دارد و قطعا چنین حرفی درست خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو