فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران:

طرح ترافیک جدید باید به تصویب شورای شهر برسد

عصر خودرو- رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه طرح ترافیک جدید در حال حاضر در حد پیشنهاد است و باید به تصویب شورای ترافیک برسد، گفت: بهتر است شهردار تهران پیش از آنکه این طرح را به شورای ترافیک ارسال کند برای تصویب به شورای شهر تهران بیاورد.

طرح ترافیک جدید باید به تصویب شورای شهر برسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد علیخانی در تشریح روند اجرایی شدن طرح ترافیک جدید در شهر تهران گفت: مدت زیادی است که در شهر تهران با محدوده‌ای مواجه بوده ایم به نام طرح ترافیک و طی سال های گذشته نیز تنها تعرفه ورود به این محدوده تغییر می کرد و در حقیقت عوارض ورود به این محدوده سال به سال افزایش پیدا کرده است.

    وی افزود: از حدود 38 سال پیش که برابر قانون این طرح اجرایی شد در ابتدا ابزارهای جدید کنترل ترافیکی وجود نداشت؛ امروز نیز در دنیا روش کنترل ترافیک تغییر کرده است و اساسا چنین محدوده هایی به این شکل در هیچ کجای دنیا وجود ندارد؛ از سوی دیگر آلودگی هوا در تهران منحصر به یک مقطه نیست و همه شهر با این مشکل مواجه است. بنابراین با گذشت این همه سال تمام کارشناسان اتفاق نظر دارند که طرح فعلی نیازمند بازنگری است.

    وی ادامه داد: در طرح جدید با استفاده از دوربین ها و تکنولوژی جدید برای کنترل ترافیک اقدام می شود البته پیشنهاداتی مطرح شده که باید مورد بررسی قرار بگیرد اما بی تردید در طرح جدید محدوده به این شکل کنترل نخواهد شد و مجوز طرح ترافیک هم معنی پیدا نمی‌کند.

    رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه طرح فعلی اشکالات اساسی دارد و عادلانه نیست، افزود: در حال حاضر حدود 100 هزار مجوز صادر می شود اما بخش زیادی از شهروندان از این محدوده شهر محروم هستند در حالی که معابر شهر جزو مشاعات محسوب می شوند و همه مردم حق دارند از آنها استفاده کنند، لذا محدود کردن ورود به این طرح با صدور تعدادی مجوز صحیح نیست و اینکه افرادی انحصارا مجوز را بخرند و بتوانند استفاده کنند عادلانه نیست.

    محدوده طرح ترافیک برچیده نمی‌شود

    وی تاکید کرد: محدوده طرح ترافیک قرار نیست برچیده شود اما زون بندی خواهد شد به شکلی که سه محدوده طرح ترافیک، زوج و فرد و رینگ سوم را خواهیم داشت که البته رینگ سوم پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران است تا در معابر خاص بتوانیم ترافیک را مدیریت کنیم.

    علیخانی تصریح کرد: در حال حاضر فردی که می خواهد یک ساعت در محدوده تردد کند باید مجوز روزانه خریداری کند و حدود 40 هزار تومان نیز پرداخت کند، در حالی که فردی هم که از صبح تا شب در محدوده تردد می‌کند نیز باید همین مجوز روزانه را با مبلغ 40 هزار تومان خریداری کند، به این ترتیب هردوی آنها یک میزان پرداخت می کنند که عادلانه نیست.

    به گفته وی، در طرح جدید هزینه بر اساس پیمایش پرداخت می شود و فردی که می خواهد تنها برای رفتن به محل کار یک ساعت در محدوده تردد کند عوارض کمتری پرداخت خواهد کرد.

    عضو شورای شهر تهران افزود: رینگ سوم درخصوص معابر خاص همچون بزرگراه ها و معابر پر تراکم ترافیک است که در ساعات پیک ترافیک مثل 6 تا 10 صبح تعرفه تردد با ساعات غیرپیک تفاوت خواهد داشت تا مراجعات کنترل شود که علاوه بر این، در روش جدید بحث خودروهای فرسوده را نیز می‌توانیم کنترل کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که تعرفه‌های جدید چگونه خواهد بود گفت: نرخ‌ها در حد پیشنهاد هستند لذا باید ابتدا طرح برای تصویب به شورا آورده شود و پس از بررسی پیشنهادات به شورای ترافیک ارسال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو