فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران:

اشکالاتی در جزییات طرح ترافیک وجود دارد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که با کلیات بازنگری طرح جدید ترافیک موافق هستیم، گفت:‌ در جزئیات طرح اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود.

اشکالاتی در جزییات طرح ترافیک وجود دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمد علیخانی  در پاسخ به این پرسش که پلیس اعلام کرده که با تمهیداتی که پیش‌بینی شده هیچ تغییری در میزان سهمیه ومیزان فروش طرح ترافیک در سال آینده به وجود نمی‌آید، گفت:‌صحبت‌های پلیس مبهم بوده است. پلیس عضو شورای ترافیک تهران است و هر تصمیمی که در شورای ترافیک گرفته شود مصوبه پلیس هم محسوب می‌شود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لایحه طرح جدید ترافیک بعد از تصویب در شورای ترافیک تهران برای شورا ارسال می‌شود که البته گفته می‌شود ارسال شده که ما آن را حتما بررسی می کنیم.

    وی با تأکید بر این موضوع که با کلیات بازنگری طرح جدید ترافیک موافق هستیم گفت:‌در جزئیات طرح اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود. کار کوچکی نیست قطعا طرح ترافیک بعد از 38 سال باید بازنگری شود.

    علیخانی با اشاره به اینکه این کار تأثیر مثبتی بر ترافیک و حمل و نقل دارد گفت:‌اعتقاد نداریم که عجولانه در این زمینه تصمیم بگیریم.

    وی با اشاره به اینکه  به طور جدی وارد بحث طرح ترافیک می‌شویم گفت:‌ باید جزئیات آن به درستی بررسی شود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با اشاره به معاینه فنی خودروها گفت:‌یک معاینه فنی معمولی داریم که برخی از خودروها باید انجام دهند اما معاینه فنی برتر در نظر گرفته شده که هر کس آن را انجام دهد امتیاز می‌گیرد و تخفیفاتی در طرح شاملش می‌شود.

    وی در خصوص سهیمه ها گفت: وقتی قرار است همه خودروها وارد شوند دیگر سهمیه معنایی پیدا نمی‌کند. البته برای خودروهایی که معاینه فنی ویژه دارند خودروهای برقی و هیبریدی تشویقاتی در نظر گرفته شده است. البته برای جانبازان و معلولین نیز قطعا سهمیه دیده می‌شود.

    علیخانی در خصوص نرخ‌های اعلام شده از سوی شهرداری تهران گفت:‌ بر اساس رقم های که اعلام شده نرخ‌ها بالا نیست و از سال گذشته نرخ‌ها پایین‌تر است.

    وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان از نهادهای مختلف اظهارنظرهای متعددی در خصوص طرح ترافیک می‌کنند و هنوز سرنوشت این طرح در هاله‌ای از ابهام قرار دارد گفت:‌ما به عنوان شورا باید به این اطمینان برسیم که این طرح مشکلات را کم می‌کند و در این صورت از طرح حمایت می‌کنیم اگر به این اطمینان نرسیم طرح را رد خواهیم کرد در حال حاضر هم پیش‌داوری نمی‌کنیم.

    این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ابتدا بررسی می‌کنیم اشکالات را برطرف می‌کنیم و تلاش ما این است که طرح اجرایی شود؛ در صورتی که اطمینان پیدا کنیم بدون عجله این کار را انجام می‌دهیم و قرار نیست این طرح به هر قیمتی اجرا شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو