فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی و تشکیل شورای عالی راهبردی توسعه خبر داد و گفت:‌ در همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی سه شهر به عنوان کاندیدای اجرای پروژه (TOD) معرفی می‌شوند.

تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهرداد تقی‌زاده امروز در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی اظهار داشت: مفهومی که به اشتباه در کشور ما از آن برداشت نامناسب شده است، موضوع رشد است. همه فکر می‌کنیم رشد همواره وضعیت مناسبی را نشان می‌دهد، در حالی که باید توجه داشت که رشد دو جنبه هوشمندانه و تصادفی دارد.

    وی ادامه داد: از عواملی که در رشد هوشمندانه مؤثر است، TOD است. در این توسعه به مرکزیت راه‌آهن، مترو، اتوبوس‌های درونشهری،کاربری‌های مختلف با تراکم شکل می‌گیرد و هدف آن این است که در نهایت خودرو محوری کاهش یابد.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: وقتی ما مجوز ساخت برجی را در الهیه یا منطقه 22 تهران صادر می‌کنیم، در حقیقت به مردم این پیام را می‌دهیم که از خودروی شخصی استفاده کنند، اما وقتی مجوز بلند مرتبه‌سازی در کنار حمل‌ونقل استفاده‌ای بهینه خواهد شد.

    تقی‌زاده گفت: رواج پیاده‌روی، کاهش مسافت سفر، توجیه‌پذیر شدن حمل‌ونقل همگانی، کاهش استفاده مردم از خودرو و کاهش ضریب مالکیت خودرو در بلندمدت از مزایای افزایش تراکم در حوالی ایستگاه‌های حمل‌ونقل همگانی است.

    وی افزود: در سال‌های قبل دو همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی برگزار کردیم که 44 خروجی داشت که از این 44 خروجی 12 مورد انجام شده، 12 مورد در حال انجام است و 19 مورد هم انجام نشده است.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تشکیل یک هسته مرکزی به عنوان شورای عالی راهبردی توسعه شهری برمبنای حمل‌ونقل همگانی، تصویب و ابلاغ سند ملی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی و همکاری با وزارت کشور و شهرداری‌ها برای اجرای سند ملی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل بخشی از موارد اجرا شده است.

    تقی‌زاده اضافه کرد: در این همایش تلاش می‌کنیم سه شهر به عنوان کاندید اجرای TOD معرفی شوند.

    وی افزود: طبق قواعد TOD توسعه مسکونی پیرامون مراکز حمل‌ونقل همگانی موجب کاهش 10 درصدی استفاده از خودروی شخصی، توسعه تجاری پیرامون مراکز تسهیلات حمل‌ونقل همگانی خواهد شد.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه مسکونی در طول کریدور حمل‌ونقل همگانی موجب کاهش 5 درصدی استفاده از خودروهای شخصی و در نهایت توسعه تجاری در طول کریدور حمل‌ونقل همگانی موجب کاهش 7 درصدی استفاده از خودروهای شخصی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو