فونیکسریمکسبهتام

بلاتکلیفی راننده های تاکسی

جریمه سهم ناوگان حمل و نقل شهری

عصر خودرو- رانندگان اتوبوس و تاکسی ورامین، در سایه عدم هماهنگی مسئولان به جرم انجام وظیفه و انتقال مسافران به تهران، توسط دوربین های طرح زوج و فرد این شهر جریمه می شوند.

جریمه سهم ناوگان حمل و نقل شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  تردد از شهرستان های اطراف به شهر تهران همواره بخش مهمی از ترددهای مبادی ورودی این کلان شهر را تشکیل می داده است.

    تردد به تهران از ورودی های جنوب پایتخت و از شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، به طور معمول و سنتی از طریق میدان «شوش» صورت می پذیرد، که البته با راه اندازی ایستگاه های مترو «ری» و «جوانمرد قصاب» ، هم اکنون می توان 3 مقصد برای وسایل نقلیه عمومی 3 شهرستان جنوب تهران در پایتخت در نظر گرفت.

    اما از آذرماه 1384 تاکنون و با راه اندازی طرح زوج و فرد، رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی ورامین، پیشوا و قرچک برای تردد به میدان شوش مشکلات متعدد جریمه را دارند، یعنی این خودروهای عمومی برای انجام وظیفه و رسالت خود در انتقال جمعیت یک میلیونی جنوب تهران به پایتخت باید «جریمه» شوند!

    جریمه های میلیونی رانندگان به جرم انجام وظیفه

    یکی از این رانندگان به خبرنگار مهر گفت: دوربین ها از بعد از پل «بعثت» به سوی میدان «شوش» اقدام به جریمه ما می کنند، واقعا مسئولین تکلیف ما را مشخص نمی کنند، جریمه شدیم اما ایستگاه را به هر طریق ممکن حفظ کرده و ترک ایستگاه و سنگر نکردیم.

    وی افزود: بنده یک میلیون 300 هزار تومان جریمه شده ام که اسناد همه آن ها نیز موجود است، که همه این مبلغ توسط دوربین های پل بعثت به بعد و از 20 هزار الی 60 هزار تومان فقط برای یک دوربین بوده است.

    راننده دیگری که 3 میلیون تومان جریمه شده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حالی که نرخ تاکسی شوش 5300 تومان و نرخ کرایه اتوبوس حدود یکی 2 هزار تومان است، پرداخت جریمه های 3 میلیون تومانی منصفانه نیست.

    وی با بیان این که ساخت دروازه نمادین «ری» در میدان شوش سبب گرفتن ایستگاه قدیمی تاکسی های ورامین-شوش شده است، گفت: این پایانه از قدیم در اختیار تاکسی ها و اتوبوس های ورامین، قرچک و ری بوده است، اما حال با جانمایی اشتباه دروازه نمادین ری در حال تصرف این ایستگاه هستند و ایستگاه جایگزینی نیز به ما تعلق نگرفته است، در حالی که اگر دروازه ری قرار است نصب شود، باید در خیابان «فداییان اسلام» مستقر باشد و استقرار این دروازه در این ایستگاه معقول نیست و از طرف دیگر مسافران این خط این محل را از سالیان دور به عنوان ایستگاه ورامین می شناسند و جابجایی ایستگاه خسارات متعددی به ما وارد می کند، کما این که هنوز ایستگاهی به ما تعلق نگرفته است، ایستگاه ما قبلا صندلی و سایه بان داشت و قدمتی ده ها ساله دارد، اما سایه بان و صندلی ها جمع آوری شد.

    حسن محمدی افزود: اگر مسافران قرچک، ورامین و پیشوا با اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به تهران نیایند، پس چطور بیایند، حمل و نقل ریلی صحیح و پاسخگویی نیز در این منطقه نداریم و تنها راه تردد به تهران با خودروهای شخصی است، که حاصل آن ترافیک و آلودگی هوا خواهد بود.

    مسئولین ورامین اقدامی در خصوص تخصیص ایستگاه نکردند

    معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسی رانی تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: قبلا اطلاع رسانی در این زمینه انجام شده است و قرار بود از برج 8 سال 95 جریمه های این عزیزان بخشیده نشود، اما با مساعدت هایی که به واسطه میانجیگری استانداری تهران انجام گرفت، این مهلت تا برج 7 امسال تمدید شد، منوط به این که جانمایی این وسایل در مترو شهرری انجام شود و حتی یک ایستگاه اضافی نیز به این رانندگان در مترو جوانمرد قصاب اختصاص یابد، اما هماهنگی از سوی تاکسی رانی ورامین انجام نشده است.

    مهدی اسماعیل بیگی افزود: تا جانمایی صورت نگیرد، امکان بخشش جرایم رانندگان وجود نخواهد داشت، رانندگان باید به تاکسی رانی ورامین مراجعه کنند و در صورت عمل تاکسی رانی ورامین به تعهدات خود مبنی بر انتقال به ایستگاهی در جوانمرد قصاب و ری و تایید استانداری تهران، از پلیس راهور خواهیم خواست، که جرایم این عزیزان تا آبان 96 بخشیده شود.

    وی گفت: ایستگاه شوش باید به ری و یا جوانمرد قصاب منتقل شود.

    رانندگان ورامینی بدون تخصیص ایستگاه جریمه می شوند

    مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهرداری ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: شهرداری تهران به فرمانداری ورامین وعده اختصاص یک ایستگاه در مترو جوانمرد قصاب و یا ری داده بود و مقرر بود، تا زمان تعیین ایستگاه تاکسی جریمه ای صورت نگیرد و یا جرایم رانندگی بخشیده شود، اما در حال حاضر و بدون تخصیص ایستگاه در حال جریمه رانندگان تاکسی هستند.

    مهمان نواز ادامه داد: رانندگان از زمان ورود تهران در ایستگاه توقف می کنند و به محض پر شدن تاکسی و یا اتوبوس از تهران خارج شده و هیچ اثری در ترافیک و آلودگی هوای تهران ندارند.

    روزانه 190 هزار مسافر از جنوب تهران به این شهر تردد می کنند

    مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری ورامین در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: شهرداری تهران همچنان همکاری نمی کند و گوشش بدهکار مشکلات بهره برداران خصوصی ورامینی نیست.

    حسن خوانساریان اضافه کرد: شهرداری تهران هنوز به این نکته مهم نرسیده که سازمان های اتوبوسرانی و تاکسی رانی ورامین به عنوان بازویی در کنار شرکت واحد و سازمان تاکسی رانی تهران نسبت به جابجایی و نقل و انتقال روزانه بیش از 190 هزار مسافر را به شهر تهران انجام می دهد و این آمار در نوع خود کم نظیر است و همه این موارد جزو وظایف روزانه این سازمان ها در امور حمل و نقل بوده که با وجود عدم همکاری تهران سال ها است که انجام می پذیرد.

    وی گفت: ایستگاه های مینی بوس و اتوبوس و تاکسی ورامین در میدان شوش و شهرری و اتوبوس ها در ترمینال جنوب همچنان مشکل تردد داشته و به خاطر الحاق این محدوده به طرح زوج وفرد متحمل جریمه های سنگین می شوند که گویا شهردار جدید تهران نیز چندان تمایلی برای رفع این معضل استانی ندارد.

    مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری ورامین ادامه داد: با پیگیری های مستمر مسئولین ورامین، پایانه متروی جوانمرد برای انتقال اتوبوس های ترمینال جنوب اختصاص یافته که هنوز این مهم به دلیل عدم آمادگی پایانه جوانمرد به اتوبوسرانی ورامین واگذار نشده است.

    وی گفت: امیدواریم شهرداری تهران به خود آمده و به وعده اش جامه عمل پوشانده و مشکلات شهروندان و پایانه وسایط حمل و نقل عمومی شهرستان ورامین را حل و فصل کند.

    اشتغال نزدیک به 5000 راننده اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در اثر برخی ناهماهنگی ها در معرض خطر است، که این امر اقدام به موقع مسئولین امر به خصوص فرمانداری ورامین و مسئولین اجرایی را می طلبد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط