فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۶۰۷»

آلمان زیر اهرم فشار بروکسل برای کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو- کمیسیون اروپایی برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای آلمان به برلین اولتیماتوم داده است و اعلام کرده که در صورت رعایت نکردن ضوابط اروپایی از این کشور به دادگاه اروپایی شکایت می‌کند.

آلمان زیر اهرم فشار بروکسل برای کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، در پی بالا گرفتن مناقشات بین اتحادیه اروپا و آلمان درباره آلودگی هوای شهرهای  این کشور، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اقدامات سریع علیه این مسئله را وعده داد. به این ترتیب دولت آلمان می خواهد با مسئله آلودگی هوا در شهرهای آلمان مباره کند. البته در سال 2017 هم صحبت هایی درباره برنامه های سریع در این راستا بود.

    حالا صدر اعظم آلمان حمایت های مالی و سریع بخصوص برای شهرهایی که در معرض آلودگی هوا با خودروهای دیزلی هستند را وعده داده است.

    "آنگلا مرکل" بعد از دیداری با نخست وزیر های ایالات مختلف آلمان  تصریح کرد که کمیسیون اروپایی از آلمان درخواست کرده است که تا جمعه هفته آینده اقدامات دیگری را در این راستا ارائه دهد. به گفته وی برای این منظور مذاکرات ویژه شهری برنامه ریزی شده است تا این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که چه اقدامات سریعی برای این منظور باید اجرایی شود. مرکل همچنین این مسئله را روشن کرد که حدود 20 شهر در آلمان وجود دارد که دی اکسید نیتروژن در آن بالاتر از حد مجاز است.

    به نوشته نشریه "دی سایت" آلمان مسئله آلودگی بالای هوا در بسیاری شهرهای آلمان مدتهای طولانی است که مشخص شده است. در هفته جاری در همین راستا "باربارا هندریکس"، وزیر محیط زیست آلمان به بروکسل فراخوانده شد تا در این باره توضیح دهد که چرا برلین تا به حال اقدامات کمی در مقابله با این مسئله انجام داده است.

    وزیر محیط زیست آلمان در بروکسل به خاطر اهمال کاری هایی که در این زمینه انجام شده است عذرخواهی کرد و وعده یک برنامه سریع و اضطراری پاک کنندگی هوا را داد.

    وی در بروکسل همچنین گفت که طبیعتا ما هنوز در آنجایی که باید باشیم نیستیم. محدودیت های اعمال شده در اتحادیه اروپا مسلما باید همه جا رعایت شود.

    حالا آلمان تنها چند روز زمان دارد تا درخواست های اتحادیه اروپا در این راستا را بپذیرد. کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا روز سه شنبه در دیدار با وزیر محیط زیست آلمان در بروکسل اعلام کرد که تنها گام هایی که بدون هر گونه تاخیری منجر به رعایت ضوابط اتحادیه اروپا در مسئله هوای پاک شود می تواند مانع شکایت از آلمان در این باره در برابر دادگاه اروپایی شود.

    مرکل در نوامبر سال گذشته هم وعده برنامه های سریع برای هوای بهتر در کشورش را داده بود.

    وسایل نقلیه دیزلی به عنوان یک عامل مهم برای ایجاد آلودگی هوا مطرح هستند. دولت آلمان تلاش می کند این مسئله را بدون ممنوعیت تردد این گونه وسایل نقلیه حل کند اما سال هاست که نتوانسته این مسئله را تحت کنترل درآورد.

    آلودگی هوا عامل بسیاری بیماری های تنفسی و گردش خون است. بر اساس اطلاعات کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا سالانه بیش از 400 هزار نفر اروپایی به دلیل کیفیت بد هوا می میرند. کمیسیون اتحادیه اروپا باید در این امر مداخله کند.

    اتحادیه های حمایت از محیط زیست آلمان اقدامات دولت در راستای مبارزه با آلودگی هوا را ناکافی می داند. این اتحادیه ها و برخی احزاب آلمانی از جمله حزب سبز آلمان فشارها در این راستا بر دولت را افزایش می دهند.

    انجمن شهری آلمان هم از صنعت خودروسازی اقدام سریع در این راستا را درخواست کرده و اعلام کرده است که اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر شکایت کردن از آلمان در این باره در دادگاه اروپایی نشان از جدی بودن شرایط دارد. انتشار اکسید نیتروژن باید با بیشترین سرعت کاهش یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو