فونیکسریمکسبهتام

پیرمردهای دوست داشتنی در بازار خودرو ایران

عصر خودرو- هشت پیشنهاد برای آنها که هنوز هم علاقه شدیدی به خرید خودروهای کلاسیک دارند و در عین حال نمی‌خواهند پول گزافی بابت سواری با یک اتومبیل قدیمی بدهند.

پیرمردهای دوست داشتنی در بازار خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، خریدار خودروی کلاسیک و قدیمی جنس خود را می‌شناسد و دنبال کالا پرت نیست. کسی که اینقدر دیوانه و عاشق است حتما می‌داند سواری با کادیلاک ایران یا نشستن در اتاق امن و آرام ولوو 940 چه مختصاتی دارد. این چنین فردی هرگر غصه این را نمی‌خورد که می توان با 50 میلیون یک ماشین چینی شاسی‌بلند خرید. او تفاوت را در اصالت ذاتی اتومبیل‌هایی می بیند که بدون داشتن صفحات لمسی دیجیتال، موتورهای توربوی کوچک 3سیلندر، کروز کنترل و دی‌لایت به خوبی از پس مسافرت‌های طولانی، گاز دادن تا سرحد جنون و لایی کشیدن برخوردار است و البته به لطف ترمزهای قوی، اتاق امن و صندلی‌های راحت قادر است تا سرنشینانش را در وضعیتی پایدار جابجا کند.

در گزارش این هفته بازار به سراغ محصولات فراموش‌شده اما زنده بازار رفته‌ایم که ساخته دست‌های توانمند برندهای معتبر صنعت خودروی امروز و نیز مارک‌های ورشکسته بوده و چندین دهه است که حضوری مستمر در خیابان‌های کشور دارند. تولیدات بنز، فورد، ولوو، اوپل، الدزموبیل، کادیلاک، تویوتا و هوندا از جمله خودروهای فرسوده‌ای هستند که می توان حتی پس از 30 کار به راحتی به آنها اعتماد کرد و در کمال اطمینان آنها را جایگزین 405 و پراید کرد. ببینید این خودروهای قدیمی چه ویژگی‌های جذابی دارند.

مرسدس بنز E230

قیمت : حدود 60 میلیون تومان
سال ساخت :1988
کارکرد : 220 هزار کیلومتر
موتور : 4سیلندر 2300 سی‌سی
قدرت : 134 اسب بخار
کلاسیک مدرن. این عنوانی است که بسیاری از کارشناسان خودرو برای یکی از زیباترین اتاق های تاریخ مرسدس بنز استفاده می‌کنند. طراحی این خودرو حاصل هنر بی‌بدیل برونو ساکو سرطراح اسبق مرسدس بنز است که جلوه بارز تولید یک اتومبیل لوکس را بعد از 3 دهه به ما یادآوار می‌شود. ای مرسدس بی‌مرگ هم سانروف دارد، هم کلی امکانات مناسب و رفاهی دیگر و در عین حال یک بنز واقعی با تمام پارامترهای اصیل خود است.


هوندا آکورد

قیمت : حدود 30 میلیون تومان
سال ساخت :1991
کارکرد : 225 هزار کیلومتر
موتور : 4سیلندر 2200سی‌سی توربو
قدرت : 125 اسب بخار
به لطف یک موتور توربوشارژردار ، جعبه دنده اتومات و نیز تجهیزات سفارش آمریکا، این سدان ژاپنی کیفیت رانندگی بالا را برای مالکش تضمین کند آن هم بعد از 26 سال کار مداوم. جالب است که به گواه گفته بسیاری از دارندگان آکورد 91، قطعات برقی و سیستم موتور خودرو بسیار کم استهلاک بوده و کارایی مناسبی را بدون افت کیفیت ارائه می‌کنند. آنتن، کمربند، صندلی‌ها، آینه‌ها و شیشه‌ها همگی برقی بوده ضمن اینکه آکورد از سیستم تهویه مطبوع مناسبی سود می‌برد.


تویوتا کریسیدا

قیمت : حدود 30 میلیون تومان
سال ساخت : 1989
کارکرد : 230 هزار کیلومتر
موتور : 4سیلندر 2400سی‌سی
قدرت : 108 اسب بخار
یک خودروی بی‌مرگ به معنی واقعی کلمه که تنها 4 سال در خط تولید تویوتا ماند اما 40 است که به بسیاری از مردمان خاورمیانه از عربستان و عراق تا ایران و پاکستان سواری داده و به لطف یک اتاق جادار، صندوقی بزرگ، کیفیت ساخت خوب و موتور و گیربکسی هماهنگ، تجربه سواری دلنشینی دارد. مثل هر خودروی قدیمی دیگر که در این گزارش حاضر است، کریسیدا هم خرج و مواظب اضافی می‌خواهد تا بتواند بی‌دغدغه مالکش را در انجام امورات روزمره یاری کند.


ولوو 940 GL

قیمت : حدود 50 میلیون تومان
سال ساخت : 1992
کارکرد : 220 هزار کیلومتر
موتور : 4سیلندر 2300سی‌سی توربو
قدرت : 162 اسب بخار
باورش سخت است اما با موتوری توربو و 160 اسبی همپای بهترین سدان‌های امروز بازار حرکت می‌کند. یک سوئدی جان‌سخت و جادار و محکم که بعد از 25 سال کار همچنان توان بالایی برای مانوردهی در خیابان‌های شهر دارد و با داشتن سیستم 4 چرخ محرک به درد سواری بی‌دردسر در جاده‌های لیز زمستانی هم می‌خورد. این خودروی مجهز با داشتن سیستم ABS ، شیشه های تمام برقی، صندلی گرم کن، آیینه گرم کن‌دار سوپر سالن، رینگ‌های اسپورت 15 اینچی و نیز موتور انژکتوری یکی از بهترین خودروهای کلاسیک بازار است که هم تکنولوژی بالایی داشته و هم ایمنی خوبی برای شما به ارمغان می‌آورد.


کادیلاک ایران (سویل)

قیمت : حدود 25 میلیون تومان
سال ساخت : 1979
کارکرد : 385 هزار کیلومتر
موتور : 8سیلندر 5700 سی‌سی
قدرت : 131 اسب بخار
سویل هنوز هم خودرویی دست نیافتنی است که نشان می‌دهد زمانی تولید بهترین‌های جهان در ایران اولویت داشت. با تولید بیش از 215 هزار دستگاه در 2 کارخانه تهران و میشیگان کادیلاک، این ساخته به‌یادماندنی بیل میچل برای ایرانی‌ها محصولی است موفق و محبوب که علاوه بر حس نوستالژیک تولید خودروی ناب و مدرن در ایران، به خوبی از پس نیازهای یک خانواده ایرانی متمول برمی آید! چرا متمول ؟ چون برای هزینه بنزین این خودرو احتیاج به یک دستگاه چاپ پول متحرک دارید. اگر این مورد سدی در برابر انتخاب شما نیست باید بگوییم بهترین خودروی کلاسیک موجود در بازار همین کادیلاک مزین به نام ایران است که به عنوان سدانی لوکس، از امکاناتی مدرن و اتاقی بسیار راحت با گنجایش بالا برخوردار است.


اُلدزموبیل کاتلاس

قیمت : حدود 30 میلیون تومان
سال ساخت : 1990
کارکرد : 200هزار کیلومتر
موتور : 6سیلندر 3100سی‌سی
قدرت : 138 اسب بخار
ویژگی برجسته : یک سدان مدرن آمریکایی که با فرمی کاملا خطی، منظم و اصیل طراحی شده تا به خوبی یادآور سدان‌های مشهور ساخت آمریکا از قبیل بیوک، شورولت، کادیلاک و فورد در ایران است. به لطف یک جعبه‌دنده اتومات، صندلی‌های عریض و نرم، شاسی و سیستم تعلیق خوب و موتور قوی این آمریکایی محافظه‌کار از سطح رانندگی مناسبی برخوردار است ضمن اینکه به کارگیری فرم کشیده در پوزه، ایجاد صندوق عقب کوتاه و نیز طرح‌دهی به سقف خودرو به شکلی خوابیده موجب شده تا در معابر عمومی احساس عبور یک خودروی اسپورت به افراد دست دهد. در کل کوتلاس محصولی دوس‌داشتنی و خاص است که نسبت به اتومبیل‌های ژاپنی هم‌رده در آن زمان، حس سواری بهتری به مالکش می‌دهد.


اوپل وکترا

قیمت : حدود 15 میلیون تومان
سال ساخت : 1994
کارکرد : 210 هزار کیلومتر
موتور : 4 سیلندر 2000 سی‌سی
قدرت : 115 اسب بخار
ویژگی برجسته : یک سدان اروپایی جذاب با امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، شیشه های برقی، کولر، کامپیوتر مرکزی، آینه‌های برقی‌، ایربگ و ترمز ABSکه کیفیت بالای ساخت، مصرف کم و سرعت‌گیری و شتاب بالا مشهور است. وکترا به لطف وزن پایین، یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی دقیق و شاسی مستحکم قادر است لذت رانندگی بالایی را به سرنشینانش انتقال دهد ضمن اینکه با اتاقی 2.60 متری و نیز صندوق باری که 450 لیتر گنجایش دارد، این محصول آلمانی یک خودروی خانوادگی عالی است

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو