فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

۴ محصول مشترک ایران و شرکت های خارجی سال آینده وارد بازار خودرو می شود

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: سال آینده ۴ محصول مشترک خودروسازی ایران و شرکت های خارجی وارد بازار می شود.

۴ محصول مشترک ایران و شرکت های خارجی سال آینده وارد بازار خودرو می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، منصور معظمی در شهرکرد افزود: یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودروسازی کشور پس از برجام رخ داد، 4 محصول مشترک ایران و شرکت های خارجی سال آینده وارد بازار خودرو می شودعقد 6 قرارداد خودروسازی با شرکت های بین المللی بود.
    به گفته وی، محصول یکی از این قراردادها اکنون وارد بازار خودرو شده و خودرو مشترک بین 'سیتروئن' و سایپا نیز سال آینده وارد بازار می شود.
    وی یادآور شد: محصول مشترک خودروسازی ایران و شرکت های خارجی به عنوان قراردادهای پسابرجامی وارد بازار خواهد شد.
    رئیس ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) گفت: امروز بالاترین رضایتمندی مردم از خودروها مربوط به محصولاتی است که به صورت مشارکتی با صاحبان برند تولید می شود.
    معظمی با اشاره به درخواست سرمایه گذاری در بخش خودروسازی افزود: اکنون بیشتر برندهای خودروسازی در ایران برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند که سرمایه گذاری این برندها با مشارکت 50 درصد است.
    معظمی یادآور شد: صنعت خودرو یکی از صنایعی است که از موهبت برجام حداکثر استفاده را کرده و تولید کنندگان خودرو از این فرصت استفاده کرده اند.
    به گفته وی، نزدیک به 1.8 میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی ایران انجام شده یا در حال انجام است.
    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: صنعت خودروسازی ایران در 10 ماه امسال حدود 24 درصد افزایش تولید داشته به طوری که در دولت تدبیر و امید تولید خودرو از 700 هزار دستگاه به یک میلیون و 650 هزار خودرو رسیده است.
    رئیس ایدرو در این خصوص که آیا قیمت خودرو در سال آینده گران می شود نیز گفت: قیمت خودرو تابع بازار است و قیمت تمام شده یک محصول، مجموعه ای از قیمت های ثابت و سر بار است.
    معظمی گفت: تلاش این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این است که از طریق افزایش بهره وری این اتفاق نیفتد، اما وقتی سایر عوامل تولید از جمله نیروی انسانی و انرژی افزایش می یابد، به تبع آن قیمت یک محصول نیز افزایش خواهد یافت.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در 2 سال اخیر به صورت تقریبی افزایش قیمت خاصی در صنعت خودرو نبوده و ممکن است این افزایش حداقل یک تا 2 درصد بوده باشد.
    معظمی ادامه داد: باید به سمتی رفت که بهره وری در این حوزه افزایش یابد ولی در نهایت در خصوص افزایش قیمت خودرو، شورای رقابت تصمیم گیرنده است.
    به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بهره برداری از 15طرح صنعتی به مناسبت دهه فجر به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو