فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۲۴ بهمن ۹۶

نماگر خودرویی‌ها باز هم سقوط کرد

عصر خودرو- امروز جو گروه خودرو پس از دو روز مثبت شدن، باز هم منفی متعادل شد درحالیکه حجم معاملات گروه نسبت به روز قبل رشد ۳۳ درصدی نشان می‌داد.

نماگر خودرویی‌ها باز هم سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شاخص خودروییها با افت 316 واحدی معادل 1.83 درصدی به کانال 16 هزار و 934 واحد رسید. ارزش معاملات گروه 40.8 میلیارد تومان و حجم معاملات در بازار امروز 411 میلیون برگه سهم بود.
    در جریان داد و ستدهای روز جاری، نمادهای خرینگ، خکاوه، خچرخش، خوساز، خمحور و خزامیا نسبتا مورد استقبال سهامداران بودند. در این میان خچرخش صف خرید 4 میلیونی داشت نمادهای خکاوه و خرینگ  نیز صف خرید بودند ولی تهایتا صف خود را عرضه کردند.
    همینطور در این روز آگهی فروش خچرخش توسط خاور به قیمت پایه 2,787 ریال منتشر شد که به مدت یک ساعت نماد خاور متوقف و سپس بازگشایی شد.
    درحالیکه استقبال فعالان بازار از نمادهای گروه خودروسازی، دلیل اصلی جو نسبتا مثبتِ روز گذشته در بورس تهران بود، روز جاری خودروییها معاملاتی متعادل و منفی پشت سر گذاشتند. دلار نیز به 4,990 تومان رسید که ریسک مهمی برای این گروه است.
    به این ترتیب، علی رغم آنکه شاخص خودرو به محدوده زمانی چرخه افزایشی خود رسیده, علی رغم شرایط تکنیکی و زمانی مناسب برای رشد، با نرخ فعلی یورو و ورق فولادی, گروه فاقد پتانسیل ساختن سودهای بیشتر در گزارشهای میاندوره ای بعدی است. از این رو گروه  شرایط مناسبی برای جذب پولهای بزرگ ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط