فونیکسریمکسبهتام

مه و بارش برف و باران جاده های کردستان را فرا گرفته است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کردستان گفت: وجود مه شدید و باراش برف و باران به صورت مقطعی جاده های استان را فرا گرفته لذا رعایت اصول ایمنی از جانب رانندگان در مسیرها الزامی است.

مه و بارش برف و باران جاده های کردستان را فرا گرفته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ عیسی گوهری  اظهار کرد: هم اکنون 2 جاده سنندج - کامیاران در محدوده گردنه مروارید و سقز - بانه محدوده گردنه خان بارش برف داریم ولی در باقی مسیرها بارش باران به صورت مقطعی گزارش شده است.
    به گفته وی، در برخی مسیرها بویژه سنندج - دهگلان در گردنه صلوات آباد و سنندج - مریوان نیز شاهد مه گرفتگی شدید هستیم که این مساله باعث کاهش دید افقی در این 2 جاده ارتباطی پر تردد شده است.
    معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون در دو جاده سروآباد - اورامان و سقز - مریوان به علت بارش برف و برودت هوا تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است. محمدراشد مدرس گرجی اظهار کرد: از روز جمعه همزمان با آغاز بارش ها در کردستان تاکنون راهداران بیش سه هزار و 500 کیلومتر برف روبی انجام داده و به 100 دستگاه خودرو و حدود 120 مسافر در راه مانده امداد رسانی کردند.
    وی افزود: همچنین در این مدت ریزش کوه و سقوط بهمن 86 بار نقاطی از جاده های این استان مسدود کرد که شامل 80 مورد ریزش کوه و 6 مورد ریزش بهمن بود که راهداران در سریع ترین زمان اقدام به بازگشایی مسیرها کردند.
    به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه در آسمان استان آغاز شد که طبق اعلام اداره کل هواشناسی کردستان پیش بینی می شود اواخر امروز دوشنبه از آسمان استان خارج شود.
    هم اکنون 600 راهدار استان کردستان جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
    راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو