فونیکسریمکسبهتام

محموله خودروهای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در هرمزگان کشف شد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف محموله خودروهای قاچاق از یک دستگاه تریلر به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

محموله خودروهای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در هرمزگان کشف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار عزیز الله ملکی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماموران ایستگاه بازرسی لاورچهو پارسیان درحوزه استحفاظی خود به یک دستگاه تریلر مخصوص حمل خودرو شک کرده و آن را متوقف کردند.
    وی بیان داشت: در بازرسی فنی از مدارک و بارنامه این تریلر مشخص شد که این دستگاه حاوی 5 دستگاه خودرو تویوتای لوکس قاچاق است.
    فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.
    ملکی گفت: پدیده قاچاق به اقتصاد و بسیاری دیگر از مسائل کشور ضربه می زند و تمام تلاش پلیس این است که با همکاری مردم بتواند محل دپوی قاچاق را شناسایی و به صورت ریشه ای این معضل را حل کنند.
    هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم این استان به شمار می آید.
    موقعیت راهبردی هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.

    ** 1285 کارتن لوستر قاچاق در بندر خمیر کشف شد
    فرمانده انتظامی بندرخمیر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه تریلی کانتینردار موفق به کشف تعداد هزار و 285 کارتن لوستر قاچاق شدند.
    به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سرهنگ رضا علی بخشی در این خصوص افزود: ماموران انتظامی شهرستان بندرخمیر حین کنترل محورهای مواصلاتی و پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی کانتینردار شک کرده و آن را متوقف کردند.
    وی بیان داشت: ماموران پس از بررسی متوجه اختلاف وزنی بین بارنامه و اوراق گمرگی شدند که در بازرسی از کانتینر یاد شده تعداد هزار و 285 کارتن لوستر قاچاق جاسازی شده در بار اصلی به ارزش 7 میلیارد ریال کشف کردند.
    فرمانده انتظامی بندر خمیر اظهار کرد: در این راستا خودروی تریلی کشنده توقیف و راننده نیز با تکمیل پرونده به مقام های قضایی شهرستان معرفی شد.
    استان هرمزگان به واسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده است، چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
    شهرستان بندرخمیر در 70 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
    7195/7408

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو