فونیکسریمکسبهتام

احیای حدود هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز در کمربند تهران

احتمال اعمال محدودیت ترافیکی برای تردد شب عید

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: اگر برای کنترل ترافیک شب عید مجبور به اعمال محدودیت هایی شویم، قطعا آن را اجرا خواهیم کرد.

احتمال اعمال محدودیت ترافیکی برای تردد شب عید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد علی نجفی شهردار تهران پس از کاشت درخت در خیابان ولیعصر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درخت و پوشش گیاهی در شگل‌گیری شخصیت و وهویت شهر بسیار مؤثر است، گفت: این مسئله در مورد تهران بیشتر حائز اهمیت است زیرا از قدیم درختان چنار جزء معروف‌ترین دیدنی‌های تهران بوده و در بخش هایی از تهران چنارستان وجود داشته و در برخی مقاطع تاریخی به خیابان ولیعصر به عنوان چنارستان اشاره شده است.

    وی با بیان اینکه خیابان ولیعصر یکی از بزرگترین خیابان‌های خاورمیانه به طول 18 کیلومتر است، اظهار کرد: در سفرنامه‌ها به چنارهای خیابان ولیعصر اشاره شده است و تأکید کرده‌اند که 18 هزار چنار در این خیابان کاشته شده است.

    نجفی با تأکید بر اینکه خیابان ولیعصر یکی از زیباترین خیابان‌های تهران است و پوشش گیاهی چنار بر زیبایی آن افزوده است، بیان کرد: متأسفانه از سه سال پیش بخشی از پوشش گیاهی این خیابان دچار آفت شده است و حدود 750 اصله از چنارهای خیابان ولیعصر دچار نوعی آفت به نام سرطان رنگی شده بود.

    شهردار تهران تصریح کرد: در پی شیوع این آفت ما شروع به مطالعه کردیم تا ببینیم از چه طریقی می‌توان این درختان را نجات داد که به این نتیجه رسیدیم ، باید به جای 750 اصله درخت آفت زده،باید درخت جدید بکاریم و چون نمی‌خواستیم درختان کوچکی را جایگزین این درختان تاریخی کنیم از شهر اصفهان درختان چناری را خریداری و به تهران منتقل کردیم و امروز حدود 750 اصله درخت چنار که رِنج سنی آن‌ها 10 تا 15 سال است را جایگزین درختان خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه این کار آغاز هفته درختکاری در شهر تهران است، گفت: تمام این 7 روز برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم که در هر روز برنامه مفصلی انجام خواهد شد.

    نجفی با درخواست از شهروندان تهرانی ادامه داد: خواهشمندم در مورد پوشش گیاهی تهران و حفاظت از فضای سبز تهران به شهرداری کمک کنید و هر جایی که با مشکلی مواجه می‌شوید حتما به شهرداری اطلاع دهید.
    تشکیل کمپین کاشت نهال به جای سبزه

    شهردار تهران با اشاره به تشکیل کمپینی با عنوان کاشت نهال به جای سبزه اظهار کرد: خواهشمندم این کمپین درخت در کنار سبزه محسوب شود و هر کس در حیات منزلش درخت بکارد.
    احیای هزار و 200 هکتار فضای سبز در کمربند تهران با آبیاری قطره ای در 6 ماه گذشته

    وی با بیان اینکه در طول 6 ماه گذشته حدود هزار و 200 هکتار فضای سبز در کمربند تهران با آبیاری قطره‌ای احیا کرده‌ایم، گفت: این طرح روز سه‌شنبه که روز درختکاری است افتتاح خواهد شد.

    نجفی با بیان اینکه باید طرح‌های دراز مدت را به اجرا بگذاریم ،گفت: این طرح‌ها باید به گونه‌ای اجرا شود که با تغییر شرایط آب و هوایی متوقف نشوند.

    شهردار تهران با بیان اینکه ریشه بسیاری از مسائل مربوط به شلوغی تهران مسئله ضعف حمل و نقل عمومی است، اظهار کرد: اگر نتوانیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم طبیعتا نمی‌توانیم جلوی این مشکل را بگیریم و به دنبال این هستیم که مسئله حمل و نقل عمومی را به صورت جدی  تغییر بدهیم.
    شهر هوشمند محوری ترین برنامه شهرداری است

    وی در خصوص توسعه شهر به عنوان شهر هوشمند اظهار کرد: این کار جلوی بسیاری از رفت و آمدهای زائد را خواهد گرفت که این یکی از محوری ترین برنامه‌های شهرداری تهران است و شورای مربوطه تشکیل شده و برنامه‌های اجرایی آن شروع خواهد شد.

    نجفی با بیان اینکه پیشنهاداتی در خصوص وضعیت زوج و فرد در روزهای پایانی سال شده است، اظهار کرد: ترجیح می دهیم که تغییری در شرایط  طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پایانی سال ایجاد نکنیم.

    شهردار تهران خاطر نشان کرد: اگر مجبور شویم به خاطر حجم بالای ترافیک اقداماتی انجام دهیم قطعا محدودیت هایی را اعمال می‌کنیم ولی هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم.

    وی در خصوص تخریب قبرستان امامزاده عبدالله شهر ری اظهار کرد: البته این موضوع ارتباطی با شهرداری تهران ندارد زیرا این اماکن زیر نظر سازمان اوقاف اداره می‌شود و اگر قرار باشد در بخش‌هایی از آن از شهرداری مجوز بگیرند بر اساس ضوابط این کار، مجوز ارائه خواهد شد.

    نجفی گفت: اگر کسی بخواهد بر اساس منافع تجاری این کار را انجام دهد، جلوی آن را خواهیم گرفت و آن طور که سازمان اوقاف گفته هدف از این کار بهسازی این قبرستان است که پیشنیه تاریخی دارد و بسیاری از مردم با آن خاطره دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط