فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۲۲ اسفند ۹۶

روزی پرتکاپوی خودرویی ها در بورس

عصر خودرو- امروز نمادهای خودرو(با صف خرید در لحظات پایانی)، ختوقا(رنج مثبت و صف خرید لحظات آخر)، خکاوه(صف فروش و خبر لغو واگذاری شرکت) و خاور (شفاف سازی در خصوص یک شایعه) روز پرتکاپویی را در گروه خودرو رقم زدند.

روزی پرتکاپوی خودرویی ها در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در جریان معاملات امروز شاخص گروه خودرو با افزایش 42.77 واحدی به ارتفاع 16 هزار و 212 واحد رسید این درحالی بود که تا لحظات پایانی شاخص در مدار منفی بود ولی به یکباره با صف خرید غیر منتظره نماد خودرو، قدرت تقاضا در گروه اندکی بیشتر شد.
    ارزش معاملات امروز خودرویی ها بالغ بر 24 میلیارد تومان بود که این رقم از دست به دست شدن 178 میلیون برگه سهم در 11.9 هزار نوبت معاملاتی ناشی شده بود. در این بین نماد خودرو با 8.6 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی گروه را به خود اختصاص داد. خکاوه نیز با 45 میلیون بیشترین حجم معاملاتی را در اختیار داشت.
    در لحظات پایانی بازار امروز شاهد تشکیل صف خرید غیرمنتظره در نماد خودرو بودیم و قیمت پایانی سهم به 2,66 ریال رسید، همینطور رنج مثبت ختوقا و رسیدن نماد به صف خرید جالب توجه بود.
    در طرف مقابل نماد خکاوه صف فروش تشکیل داده بود ، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا،‌ واگذاری شرکت سایپا دیزل را منتفی دانست و اعلام کرد که سهم این شرکت از طرح دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باری 25 درصد است. خرینگ دیگر نماد صف فروش این گروه بود. هردوی این نمادها لحظات آخر بازار صف خود را جمع کردند.
    همینطور نماد خاور از این گروه  در خصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انعقاد قرارداد طرح نوسازی ناوگان باربری اقدام به شفاف سازی کرد و اعلام کرد مذاکرات با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال انجام می باشد و این شرکت درحال رایزنی جهت کسب سهم حداکثری از محل این طرح است. نماد خاور جهت برگزاری مجمع فوق‌العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره از 15 اسفند ماه متوقف شده است. خپویش نیز  به هیمن دلیل (مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره)،  روز جاری متوقف گردید.
    امروز خساپا حوالی صفر مثبت در قیمت 845 ریال معاملاتش را به پایان رسانید. مابقی نمادها نیز معاملاتی متعادل را پشت سر گذاشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو