فونیکسریمکسبهتام

پوشش تصویری جاده های کرمانشاه افزایش یافته است

عصر خودرو- رییس پلیس راه کرمانشاه اعلام کرد که پوشش تصویری جاده های برون شهری استان با بکارگیری دوربین های جدید افزایش پیدا کرده است.

پوشش تصویری جاده های کرمانشاه افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد حیدری روز سه شنبه در نشستی خبری که در ستاد فرماندهی پلیس راه استان برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت زیرساخت های راه های استان به هیچ عنوان مناسب نیست که این مساله باعث بروز تصادفات برون شهری می شود.
    وی اضافه کرد: هشت هزار و 50 کیلومتر راه برون شهری در کرمانشاه وجود دارد که تنها 12 درصد آن اصلی است و مابقی راه ها به دلیلی نداشتن استاندارها راه های فرعی و روستایی محسوب می شوند.
    رییس پلیس راه کرمانشاه افزود: در حوزه مهندسی ترافیک 66 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده و اقدام های مورد نیاز به منظور کاهش حوادث در این نقاط را انجام خواهیم داد.
    سرهنگ حیدری با اشاره به استفاده از سامانه های هوشمند کنترل راه گفت: امسال 28 دستگاه دوربین جدید کنترل و ثبت تخلفات نصب شده و اکنون 70 درصد جاده های اصلی و بزرگراهی استان تحت کنترل دوربین ها قرار دارند.
    وی افزود: اکنون دوربین های جدید میانگین سرعت خودرو مورد نظر را در حدفاصل های نصب دوربین ها محاسبه می کنند.
    رییس پلیس راه کرمانشاه عنوان کرد: همچنین دوربین هایی در داخل اتوبوس ها نصب شده و تخلفاتی همچون خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و ساعات رانندگی و استراحت را ثبت خواهند کرد.
    سرهنگ حیدری با تاکید بر جایگاه فرهنگ سازی در جلوگیری از بروز تخلفات و حوادث رانندگی گفت: پلیس راه همواره برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی برای اقشار مختلف مردم را در دستور کار دارد.
    وی با بیان اینکه بخشی از تصادفات در جاده های کرمانشاه مربوط به اطراف روستاها و تصادف ادوات کشاورزی است، عنوان کرد: 27 هزار پیامک با همکاری جهاد کشاورزی برای مالکان ادوات کشاورزی ارسال شده و هشدارهای لازم‌ نیز به آنها داده شده است.
    رییس پلیس راه کرمانشاه با بیان اینکه 9 درصد افزایش برخورد با تخلفات رانندگی امسال به ثبت رسیده، گفت: با توجه به افزایش ترافیک در جاده های استان میزان برخورد ماموران پلیس راه با تخلفات افزایش یافته است.
    حیدری اعلام کرد: چهار هزار و 891 فقره تخلف ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.
    وی با بیان اینکه میزان فوتی در تصادف برون شهری نسبت به سال گذشته کاهش یافته، افزود: امسال در تصادفات برون شهری چهار هزار و 562 نفر مجروح شدند که نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش یافته است.
    براساس اعلام رییس پلیس راه استان کرمانشاه، خودروهای سواری بیشترین و خودروهای حمل و نقل عمومی کمترین عامل تصادف در جاده های برون شهری را داشته اند.
    حیدری افزود: نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیرمجاز علت اصلی در بروز تصادفات برون شهری هستند.
    وی با بیان اینکه مراقبت های درمانی بعد از تصادفات بسیار مهم است، گفت: 23 درصد از مصدومان تصادفات استان در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت می کنند و در استان تنها یک بیمارستان به مصدومان تصادفات رسیدگی می کند که جوابگوی نیازها نیست.
    رییس پلیس راه کرمانشاه با اشاره به اینکه ضربه به سر 63 درصد از علت فوت مصدومان را به خود اختصاص می دهند، افزود: این آمار نشان می دهد که بستن کمربند ایمنی در بحث کاهش آمار فوتی ها بسیار موثر است.
    حیدری عنوان کرد: محور کامیاران یکی از محورهای بحرانی کرمانشاه از نظر تصادفات است که 13 درصد کشته ها را به خود اختصاص می دهد.
    وی افزود: این‌ محور به همراه محورهای سراب نیلوفر، کوزران، اسلام آبادغرب، حمیل، کرمانشاه به روانسر، محور هرسین و محور سرفیروزآباد 61 درصد تصادفات برون شهری را به خود اختصاص می دهند.
    حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که طرح نوروزی پلیس راه با حضور 80‌ گشت محسوس و 20 گشت نامحسوس از 24 اسفند آعاز می شود و تا 15 فروردین ادامه دارد.
    وی ادامه داد: علاوه بر این گشت ها 500 نفر از بین مردم شناسایی شده اند که به عنوان ناظران نامحسوس تخلفات جاده ای را گزارش می دهند.
    استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو