فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل آرین تایر در گفت و گو با «عصرخودرو» خبر داد:

امکان تولید تایرهای بریجستون از سال ۲۰۲۲ در ایران

عصر خودرو- برند بریجستون ژاپن به عنوان برترین برند تایر در سال ۲۰۱۷ میلادی در بین شرکتهای تولیدکننده تایر در جهان، حدود ۵ ماه است که به صورت رسمی فعالیتش را در ایران با نمایندگی شرکت آرین تایر از گروه آرین سرمایه اغاز کرده است.

امکان تولید تایرهای بریجستون از سال ۲۰۲۲ در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شرکت آرین تایر تا کنون موفق به کسب استانداردهای لازم برای عرضه تایرهای اختصاصی بریجستون برای بازار ایران با توجه به شرایط جاده ای و آب و هوایی شده است و شمار نمایندگان این شرکت از 100 عدد نیز عبور کرده است. شرکت آرین تایر طی این مدت محدود با سرعتی قابل توجه موفق به عرضه انواع تایرهای بریجستون برای خودروهای سبک و سنگین و ناوگان های حمل و نقل سنگین شده است و در عین حال شیوه های نوین برای آموزش نگهداری از تایر و کسب بهترین عملکرد را در دستور کار دارد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تصمیم گرفتیم تا با سعید رمضان مدیرعامل شرکت آرین تایر در زمینه فعالیت های این شرکت و برنامه های آینده بریجستون در ایران به گفت و گو بنشینیم.

      تنوع تایرهای بریجستون به چه صورت است و از این تنوع تا کنون کدام مدل ها توسط آرین تایر به بازار ایران عرضه شده اند ؟
    تایرهای ما در 3 نوع دسته بندی می شود و سایز های 13 تا 20 اینچ را در بر می گیرد. تایرهای ما همچنین در دسته های تیوبلس رادیال و را‌نفلت که تکنولوژی اختصاصی بریجستون است قرار می گیرد. گروه اول تایرهای ما مربوط به خودروهای سواری است و بعد از آن کامیونت ها و سپس خودروهای سنگین تجاری.
    تایرهای سواری بریجستون شامل مدل های اکوپیا ، تورانزا و پوتنزا می شود که هر کدام مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند. برای مثال بارز ترین مشخصه های تایرهای اکوپیا ، سبز و کاهش مصرف سوخت و مناسب بودنشان برای مسافت های طولانی است. تایرهای تورانزا راحتی و رانندگی با کمترین صدا را به ارمغان می آورد و تایرهای پوتنزا نیز برای ارائه بهترین و بیشترین بازدهی و عملکرد طراحی شده‌اند.البته بریجستون برندی زیر مجموعه با نام فایراستون نیز دارد که در حال حاضر در دستور کار ما نیست و تنها روی خود بریجستون تمرکز داریم.

    در مورد استاندارد تایرهای بریجستون توضیح دهید.
    تمامی تایرهای ما استاندارد ECE و FMVSS را پاس می کنند که بخشی از این استاندارد ها مربوط به اروپا و بخشی مربوط به آمریکا است و استاندارد های مورد نیاز بازار ایران را نیز کاملا شامل می شود. تمامی محصولات وارداتی ما از برند بریجستون دارای استاندارد SW با علائم مشخصه روی تایر است. ما تا کنون موفق به ثبت بیش از 100 قلم از سایز-طرح تایرهای بریجستون در ایران شده ایم و هر ماه برای تایرهای موردنظر، متناسب با نیاز بازار، سفارش گذاری می کنیم تا مستقیما به عنوان تایرهای اختصاصی ایران وارد کشور شود.

    اکنون که شما به عنوان نماینده رسمی تایرهای بریجستون را به بازار ایران عرضه می کنید با زمانی که این تایرها از مبادی مختلف به صورت رسمی یا قاچاق وارد می شدند چه تفاوتی دارد ؟
    تایرهایی که از سوی آرین تایر با برند بریجستون به بازار عرضه می شود کاملا مطابق با شرایط جوی و آب و هوایی ایران طراحی و ساخته شده اند و تیم تحقیق و توسعه بریجستون با انجام تحقیقات لازم آن ها را طراحی کرده است در حالی که ممکن است در بخش زیادی از تایرهای پیشین بریجستون که از بازار منطقه وارد می شد تنها المان دمای بالای هوا مورد نظر بوده باشد.

      تا کنون چه تعداد نماینده برای عرضه تایرهای بریجستون در ایران فعالیت خود را آغاز کرده اند ؟
    شبکه نمایندگان فعال آرین تایر هم اکنون به حدود 100 همکار می رسد که برخی از نمایندگان به صورت تخصصی تایرهای خودروهای سنگین را عرضه می کنند ، برخی خودروهای سواری و برخی دیگر هر دو این موارد را در دستور کار دارند. ما هم اکنون 27 استان در سراسر کشور را تحت پوشش داریم و در نظر داریم تا در سال آینده تعداد این نمایندگان را تا 50 درصد افزایش دهیم.

      در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش تایرهای بریجستون توضیح دهید.
    بر اساس استاندارد ایران تایرهای ما از زمان تولید با 5 سال گارانتی به مشتریان عرضه می شود. ما در بحث خدمات سعی کرده ایم تفاوت های محسوسی را ایجاد کنیم. برای مثال سرویس های آموزشی خاصی را برای شرکتهای حمل و نقل و سازمانهایی که ناوگان گسترده ای دارند در نظر گرفته ایم تا دانش فنی بریجستون برای استفاده بهینه از تایر، پیمایش بیش ترین مسافت و نکات ایمنی را به این شرکت ها منتقل کنیم. این سرویس به صورت رایگان به مشتریان تایرهای بریجستون ارائه می شود.

      شما به تازگی کمپینی را با عنوان Safety Campaign آغاز کرده اید . در مورد این کمپین و هدف آن توضیح دهید.
    ما کمپین های مختلفی را برگزار کرده ایم که مهم ترین آن کمپین ایمنی است. این کمپین که به صورت رایگان در مراکز خرید و پمپ بنزین ها برگزار می شود تلاش دارد تا موارد ایمنی نظیر تنظیم صحیح فشار باد تایرها و ... و همچنین راهکارهای افزایش طول عمر تایر و کاهش سایش و ... را به عموم آموزش دهد.

      بریجستون در بازار تایر ایران چه جایگاهی دارد ؟
    بریجستون چندین سال است که در رتبه نخست جهان قرار دارد و به همین جهت این برند را با برند های همرده می سنجیم. بازار تایر ایران سالانه 20 میلیون حلقه تایر مصرف می کند و با توجه به اینکه 4-5 ماه است فعالیتمان را آغاز کرده ایم تصور نمی کنم هم اکنون بتوان جایگاهی برای بریجستون در این بازار اعلام کرد اما شرکت بریجستون برای سال 2022 سهم یک میلیون حلقه ای در سال را برای بازار ایران در نظر گرفته است.

      تایرهای بریجستون وارداتی به ایران در چه کشورهایی تولید می شوند ؟
    شرکت بریجستون سایت های تولیدی در ژاپن ، تایلند ، اندونزی، لهستان و ... دارد و تایرهای وارداتی به ایران نیز عمدتا از این کشور ها وارد می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط