فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد

پلیس، مرجع اعلام وضعیت ترافیکی جاده‌ها

آشکارسازی نقاط پرخطر در جاده‌ها

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه ظرفیت جاده‌ها با تقاضای سفرها همخوانی ندارد، گفت: پلیس، مرجع اعلام وضعیت ترافیکی جاده‌ها است.

پلیس، مرجع اعلام وضعیت ترافیکی جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیک و خدمات سفر نوروز 97 که پیش از ظهر امروز در ضلع جنوبی حرم امام خمینی (ره) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: درخواست ما از شهروندان و به ویژه مسافران نوروزی این است که زمان سفر خود را مدیریت کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس، قطار و ... برای سفر استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه ظرفیت جاده‌های ما با تقاضای سفر همخوانی ندارد خاطرنشان کرد: این موضوع به ویژه در برخی از محورهای منتهی به شهرهای شمالی و زیارتی سبب ایجاد ترافیک در جاده‌ها می‌شود.

    مهری با اشاره به وجود 28 میلیون راننده فعال در کشور، 21 میلیون دستگاه خودرو و 11.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت اظهار کرد: امسال یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو نیز به چرخه ترافیک اضافه شده و امیدواریم که رانندگان با رعایت قوانین و مقررات سفر ایمنی را در ایام نوروز برای خود رقم بزنند.

    مهری با بیان اینکه حدود 40 درصد از حوادث رانندگی در ایام نوروز 96 به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده رخ داده است، گفت: تخلف دیگری که سهم زیادی در بروز حوادث جرحی و فوتی داشت سرعت و سبقت غیرمجاز بود.

    رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از آشکارسازی نقاط پرخطر در جاده‌ها خبر داد و گفت: رانندگانی که با مسیر آشنایی نداشته و برای نخستین بار است که به جاده‌ای می‌روند توجه داشته باشند که حتما از تذکرات و هشدارهای پلیس پیروی کنند.

    مرجع اعلام وضعیت جاده‌ها پلیس است

    سردار مهری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه کدام مرجع باید وضعیت راه‌ها و جاده‌ها را اعلام کند، گفت: برابر قانون و مقررات وضعیت جاده‌ها و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از سوی پلیس اعلام می‌شود. قطعا پلیس در بسیاری از حوادث حضور داشته و با توجه به استقراری که در جاده‌های سراسر کشور دارد از وضعیت راه‌ها و معابر و همچنین باز و بسته بودن مسیرها باخبر است.

    وی همچنین با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: درخواست ما از مسافران اتوبوس‌ها این است که تخلفات این رانندگان را به شماره‌ای که در روی شیشه اتوبوس‌ها نصب شده پیامک کنند تا در اولین ایستگاه پلیس راه با راننده برخورد شود. علاوه بر آن سامانه سپهتن نیز بر رفتار رانندگان حمل و نقل عمومی نظارت دارد.

    انتهای پیام

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو