فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی استان مرکزی

تلفات جاده ای در استان مرکزی ۲ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تلفات جاده ای این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش یافته که نشانگر بهبود فرهنگ ترافیک و احترام به قانون است.

تلفات جاده ای در استان مرکزی ۲ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز پنجشنبه در آیین آغاز طرح ترافیکی نوروز استان مرکزی، افزود: 400 نفر در سال جاری در جاده های استان مرکزی جان خود را از دست داده اند و خطای انسانی مهمترین عامل حوادث رانندگی امسال در این استان بوده است.
    وی بیان کرد: تمامی امکانات ستاد فرماندهی انتظامی این استان برای ارایه خدمات ترافیکی و انتظامی به مردم در ایام نوروز به کار گرفته شده است.
    فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تدابیر لازم برای پوشش انتطامی در تفرجگاه ها و مکان های استراحت مسافران در ایام نوروز نیز در این استان اندیشیده شده است.
    سردار عزیزی بیان کرد: شعار نیروی انتظامی در نوروز 97 'نشاط و شادی، همراه با نظم و امنیت' است و امید می رود این مهم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه به نکات ایمنی در حفظ منازل، مغازه ها و خودروها، حفظ حقوق دیگران و همکاری مطلوب با نیروهای نظامی و انتظامی حاصل شود.
    وی گفت: 24 ایستگاه پلیس در ایام نوروز به منظور خدمات رسانی بیشتر به مردم در استان مرکزی به مراکز خدماتی دایر پلیس اضافه شده است.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: پیش بینی می شود در ایام نوروزر، هفت میلیون خودرو در جاده های این استان تردد داشته باشد که بخشی از آنان در استان ماندگاری دارند و از اماکن تفریحی و گردشگری دیدن می کنند.
    محمد حسینی افزود: 56 دستگاه اجرایی و خدماتی استان در نوروز به مردم و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند و شرح وظایف هر دستگاه مشخص شده است.
    وی ادامه داد: کمیته بازرسی نوروزی استان فعال شده و رصد اماکن تفریحی، اقامتی، رستوارن ها، مراکز بین راهی و خدمات رسان به صورت مستمر انجام می شود.
    حسینی اظهار کرد: یکی از مهمترین نواقص اجرای طرح نوروزی 96، نبود اطلاع رسانی کافی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی بود که این مهم نیز ریشه یابی شد و در این راستا برای نوروز امسال اقدام های خوبی صورت گرفته است.
    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: طرح ترافیکی نوروزی این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و تا 15 فروردین ماه سال آینده دامه دارد.
    سرهنگ ایرج کهریزی افزود: تمام توان پلیس راه برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.
    وی بیان کرد: توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز بیشترین علل حوادث رانندگی ایام نوروز 96 بود که انتظار می رود رانندگان در رعایت آن کوشا باشند.
    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 45 درصد از حوادث رانندگی نوروز 96 این استان به دلیل واژگونی خودروها رخ داد که انتظار است رانندگان به هیچ عنوان در زمان خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و از هر گونه شتاب و عجله پرهیز کنند.
    سرهنگ کهریزی بیان کرد: خودروی هر راننده که 2 تخلف رانندگی حادثه ساز به صورت همزمان داشته باشد تا 72 ساعت در پارکینگ توقیف می شود و تخلفات حادثه ساز ضمن جریمه برای راننده نمره منفی نیز در پی دارد.
    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: طرح تشدید نظارت بر ناوگان مسافربری نیز با جدیت دنبال می شود و مسافران اتوبوس های جاده ای می توانند هر نوع تخلف راننده اتوبوس را از طریق سامانه پیامکی 110120 با ذکر مبدا و مقصد اطلاع رسانی کنند.
    سرهنگ کهریزی بیان کرد: 45 تیم محسوس و 10 تیم نامحسوس پلیس راه استان مرکزی در ایام نوروز در جاده های این استان را نظارت می کنند.
    طرح ترافیکی نوروزی سال 97 استان مرکزی از 24 اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.
    28 نفر در ایام نوروز 96 در جاده های استان مرکزی جان خود را از دست دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو