فونیکسریمکسبهتام

مقام مسئول قرارگاه خاتم خبر داد:

تسهیل سفرهای نوروز‌‌ با تکمیل بخشی از محور هراز

اجرای ۱۷کیلومتر تونل در مسیر‌‌ صعب‌العبور

عصر خودرو- معاون هماهنگ‌‌کننده گروه کربلا وابسته به قرارگاه خاتم گفت: ۸ کیلومتر از تعهد ۴۰ کیلومتری گروه تخصصی کربلا در باند دوم محور هراز افتتاح شد تا سفرهای نوروزی برای مسافران مناسب‌تر باشد.

تسهیل سفرهای نوروز‌‌ با تکمیل بخشی از محور هراز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، نورالله صدرا اظهار داشت:‌ وزیر راه و شهرسازی 8 کیلومتر از بزرگراه هراز که توسط گروه تخصصی کربلا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم(ص) اجرا شد، را افتتاح کرد.

    وی ادامه داد: گروه تخصصی کربلا اجرای 40 کیلومتر از پروژه محور هراز را برعهده دارد که 8 کیلومتر آن روز گذشته اجرا و تحویل شد، یک دهنه تونل 1100 متری و یک دهنه تونل 700 متری نیز در این 8 کیلومتر مسیر وجود دارد، همچنین تونل 600 متری نیز در این 8 کیلومتر مسیر توسط گروه تخصصی کربلا اجرا شد.

    ‌معاون هماهنگ‌ کننده گروه تخصصی کربلا ‌وابسته به قرارگاه خاتم با بیان اینکه حفاری، لاینینگ، آسفالت، نصب علائم و تجهیزات نور در همه این تونل‌ها توسط گروه تخصصی کربلا اجرا شد، اضافه کرد:‌ در این 8 کیلومتر مسیر جمعاً 75 هزار متر مکعب بتن‌ریزی، 800 هزار متر خاکبرداری، 95 هزار متر مربع قالب‌بندی و 2 هزار تن آرماتوربندی اجرا شد.

    صدرا ادامه داد: تلاش می‌کنیم 5 کیلومتر دیگر از این پروژه 40 کیلومتری که ‌2 تونل بزرگ در آن وجود دارد را تا تابستان 97 تکمیل کنیم.

    وی اظهار داشت: در کل این 40 کیلومتر مسیر، 17 کیلومتر تونل داریم که 15 کیلومتر آن حفاری کامل شده است.

    معاون هماهنگ‌ کننده گروه تخصصی کربلا با اشاره به اینکه این 40 کیلومتر مسیر از امامزاده هاشم شامل تونل‌های یک تا 15 است، افزود: کل پروژه محور هراز 101 کیلومتر است، قرارگاه اجرای 40 کیلومتر از این مسیر را بر عهده دارد که جزو سخت‌ترین قسمت پروژه است،‌ پیمانکاران دیگر اجرای مابقی 61 کیلومتر را برعهده دارند که اغلب بهسازی در دشت و احداث پل‌های غیرخاص است.

    صدرا بیان کرد: تعهد قرارگاه خاتم در این پروژه 40 کیلومتری اجرای یک باند رفت و یک باند برگشت است‌.

    بر اساس این گزارش، روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی 8 کیلومتر دیگر از بزرگراه هراز و  4 کیلومتر از محور سوادکوه به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سه دستگاه پل خاص و تقاطع غیر همسطح هزار سنگر آمل آغاز شد.

    اغلب قسمت‌های بزرگراه هراز گلوگاه‌های ترافیکی محور محسوب می‌شدند که با این اقدام به ویژه در آستانه سفرهای نوروزی، ترافیک از پایتخت به سمت استان‌های شمالی کشور روان شد.

    ‌طول‌ بزرگراه هراز 101 کیلومتر است، 64 کیلومتر از این محور تاکنون زیرعبور ترافیک قرار گرفته است و عملیات اجرایی باقیمانده مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی 62 درصدی در حال انجام است.

    پل بزرگ هراز به طول 350 متر و عمق دره‌ای 100 متر بزرگترین پل در این محدوده محسوب می‌شود که علاوه بر تسهیل تردد در منطقه، مقصد گردشگری مهمی برای دیدن قله دماوند در بزرگراه هراز محسوب می‌شود.

    پل تکاور به طول 150 متر و عرض 14.5 متر و پل ابتهاج به طول 150 متر و عرض 14.5متر دیگر پل‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها در این محور آغاز شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو