فونیکسریمکسبهتام

اولویت پلیس راه کاهش حوادث رانندگی در استان یزد است

عصر خودرو- رئیس پلیس‌ راه یزد می گوید: اولویت ماموران در اجرای طرح نوروزی که تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۷ در جاده های این استان ادامه دارد، کاهش حوادث رانندگی، رعایت نظم در حوزه استحفاطی و سفری ایمن برای مسافران و گردشگران است .

اولویت پلیس راه کاهش حوادث رانندگی در استان یزد است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ احمد مظفری   با بیان اینکه پلیس در برخورد با رانندگان حادثه ساز مسامحه نمی کند، افزود: سفر ایمن نیازمند همکاری رانندگان و همراهی آنها با پلیس است.
    وی ادامه داد: برای کاهش حوادث رانندگی در جاده های استان به دلیل رفت و آمدهای زیاد نوروزی ، پلیس وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد، رانندگان و مسافران هم مقررات را کاملا رعایت کنند.
    به گفته رئیس پلیس راه استان یزد، ماموران به صورت نامحسوس نیز در جاده ها مستقرند و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در خدمت مسافران و میهمان نوروزی هستند.
    مظفری یادآورشد: در روزهای اخیر با وجود افرایش رفت و آمد در جاده های استان تاکنون مشکل خاصی رخ نداد، امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی شاهد کمترین حوادث رانندگی باشیم.
    روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
    استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلو متر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و 267 کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.
    یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه 14 ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه 15 و طول راه روستایی رتبه 22کشوری را داراست.
    استان یزد افزون بر 6هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از آن با عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود.
    این شهر 743 هکتار بافت تاریخی دارد که حریم آن پنج هزار هکتار وسعت دارد و این شهر علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی، در 18تیرماه 1396 در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.
    یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است، پیش بینی شده است که یک میلیون و 600هزار نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز بازدید کنند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو