فونیکسریمکسبهتام

اعطای مجوز نمایندگی براساس منافع ملی یا قانون دوگانه

عصر خودرو- روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر دریافت مجوز نمایندگی خودروهای ب ام و توسط شرکت تسلا موتور قشم.

اعطای مجوز نمایندگی براساس منافع ملی یا قانون دوگانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در گواهی نامه مرکز أصناف و تجارت  که برای این شرکت صادر شده است اشاره شده که  طرف ایرانی مجوز نمایندگی خود را از شرکت Bmw autohause mohrning در یافت کرده است ! نامی عجیب که با وجود داشتن اسم BMW در ابتدای جمله شباهتی با نام BMW group یا شرکت مادر ب ام  و در مونیخ ندارد  . اگر بِه بررسی نام و سابقه این شرکت در آلمان بپردازید متوجه می شوید کهautohaus mohringنام یک تعمیرگاه مجاز کوچک بی ام دبلیو  در شهری بسیار کوچک در نزدیکی هانوفر آلمان است !
    یعنی تسلا موتور قشم نمایندگی خود را از یک عاملیت خدمات بعد از فروش کوچک بی ام دبلیو در شهری بسیار کوچک در آلمان، یعنی Herzberg am Harz، کسب کرده است.
    سوالی که اینجا مطرح می شود سیاست دوگانه مرکز أصناف و تجارت برای أخذ مجوز نمایندگی برندهای خارجی خودرو است در حالی که طبق مصوبات و آیین نامه های إجرائی وزارت صمت این مرکز تاکید زیادی بر روی داشتن مجوز نمایندگی از شرکت مادر یا هاب منطقه اَی شرکت مادر دارد و آنرا پیش شرط أصلی أخذ مجوز نمایندگی فروش و خدمات یک برند خارجی  در ایران می داند،  اما در مواردی همانند مورد فوق بدون درنظر گرفتن پیش شرط مذکور تنها با ارائه یک مجوز از یک نمایندگی کوچک در یک شهر دور افتاده یا مواردی دیگر  مجوز از نمایندگی در یک کشور کوچک اقدام به دادن مجوز نمایندگی در ایران می کند !؟
    همچنین مشخص نیست  آیا طرف خارجی  بعنوان یک عاملیت خدمات بی ام دبلیو اختیار و ظرفیت اعطای نمایندگی آنهم به کشوری هزاران کیلومتر دورتر در خاورمیانه را داشته أست یا خیر ؟
    آیا مدارک ارائه شده به مرکز أصناف معتبر است یا همانند موارد مسبوع به سابقه مانند مورد آئودی و سئات بعدا مجوز این نمایندگی ها جدید تأسیس از سوی مرکز أصناف لغو خواهد شد ؟
    مشخص نیست اینگونه سیاست های دوگانه مرکز أصناف و تجارت در دادن مجوز نمایندگی برندهای خارجی خودرو مانند مورد اخیر ریشه در چه مسائلی دارد و تا چه زمانی باید شاهد  بی قانونی ها و  رؤیه های متفاوت در اعطای مجوز نمایندگی خودرو های خارجی باشیم .

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط