فونیکسریمکسبهتام

نقش نوسان ارزی بر قیمت قطعات یدکی

عصر خودرو- نرخ ارز روزهای پرنوسانی را طی چند ماه گذشته و به‌خصوص یکی دو هفته اخیر گذراند و این موضوع، نگرانی‌هایی را بابت افزایش نرخ خدمات و قیمت قطعات یدکی، ایجاد کرده است. این در شرایطی است که مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) با اشاره به ذخایر قطعه این شرکت می‌گوید که قیمت قطعات به واسطه نوسانات ارزی افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

نقش نوسان ارزی بر قیمت قطعات یدکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، رضا حسینی در حاشیه نشست خبری دیروز خود با تاکید بر اثرپذیری قیمت قطعات از تورم و نوسان ارزی گفت: قطعا نمی‌توان گفت بالا رفتن نرخ ارز بر قیمت قطعات یدکی اثرگذار نیست، با این حال ایساکو از قبل، اقدامات لازم را برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت انجام داده است.

    وی افزود: برای ما قابل پیش بینی بود که با نوسان ارزی مواجه خواهیم شد. از همین رو قطعات زیادی را در زمان پایین بودن نرخ ارز، سفارش‌گذاری و تامین کردیم و در حال حاضر نیز ذخایر قطعه‌ای مناسبی داریم. حسینی تاکید کرد: این ذخایر می‌تواند مانع افزایش شدید قیمت قطعات در قالب خدمات پس از فروش شود و ایساکو تمام سعی خود را خواهد کرد تا قیمت‌ها افزایش چشمگیری نداشته باشند.

    مدیرعامل ایساکو اما در پاسخ به این پرسش که کدام محصولات ایران خودرو در ایام نوروز، امداد بیشتری را طلب کردند، گفت: گروه سمند و پژو 206 بیشترین خدمات امدادی را دریافت کردند که این موضوع البته با فراوانی آنها در ارتباط است.وی در ادامه با اعلام آمارهای ثبت شده امدادخودرو در تعطیلات نوروز افزود: میانگین مدت زمان انتظار امداد و خدمات خودرویی به 5/ 24 دقیقه در سال 97 رسیده که در مقایسه با سال 96 افزایش ناچیزی داشته است. حسینی با تاکید بر اینکه در طرح امداد و خدمات نوروزی 1397 میزان خدمات ارائه‌شده به شهروندان نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 20 درصد افزایش داشته، ادامه داد: در ایام نوروز 60 هزار خدمات امدادی به خودروهای در راه مانده ارائه شد و تعداد 78 هزار دستگاه خودرو نیز در شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور مورد پذیرش قرار گرفتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو