فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت کرایه تاکسی در همه خطوط یکسان نیست

عصر خودرو- به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مدل قیمت‌گذاری جدید کرایه تاکسی همه مناطق، خطوط و تاکسی‌ها به‌طور یکسان افزایش پیدا نخواهد کرد.

افزایش قیمت کرایه تاکسی در همه خطوط یکسان نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، علیرضا قنادان درباره افزایش قیمت بلیت تاکسی به اقتصادآنلاین گفت: امسال مدل قیمت گذاری را تغییر داده‌ایم و به این شکل نیست که  همه نرخ‌ها 15درصد افزایش پیدا کند. لایحه متنوعی برای اولین بار در سال‌های گذشته بر مبنای مدل اقتصادی و ریاضی تدوین شده که ریز قیمت‌ها، تنوع مدل‌ها و کاربری‌های مختلف در آن لحاظ شده است به نحوی که در  مناطق و خطوط مختلف و هر نوع کاربری قیمت کرایه تاکسی متفاوت است.

    وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های تاکسی‌های اینترنتی این است به دلیل ساز و کار و سیستمی که برای آن‌ها تعریف شده حدی ازصرفه جویی و بهره‌بروی دارند، ما این سطح از بهره‌وری را با مدل ریاضی اندازه‌گیری و بر مبنای آن برای تاکسی‌های اینترنتی قیمت تعیین کردیم.

      مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه دیگر قیمت مطلق برای یک خط یا مسیر وجود ندارد، ادامه داد:  ما برای تاکسی‌ها محدوده قیمت گذاشته‌ایم تا در چارچوب آن رقابت‌ افزایش پیدا کند البته نه اینکه  قیمت تا حدی  پایین بیاید که  تاکسیرانان یکدیگر را ورشکست کنند، اتفاقی که در گذشته افتاده است.  برای سرویس‌های دربستی هم به همین شکل است و برای آن سقف و کفی مطابق با نوع خدمات، منطقه، خط و شرایط مختلف در نظر گرفته‌ایم.

    قنادان در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما این مدل به نفع شهروندان هست یا نه نیز اظهار کرد: بی‌کیفیت بودن خدمات تاکسیرانی به دلیل قیمت‌گذاری غیر اقتصادی و سنتی بوده است. اگر تاکسیران از لحاظ اقتصادی تامین شود به شهروندان هم خدمات بهتری ارائه می‌دهد برای مثال از خودروهای با کیفیت‌تر استفاده می‌کند. هرجایی که قیمت‌گذاری بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار باشد ارائه خدمات بهتر صورت می‌گیرد.

    او اضافه کرد: قیمت‌ها باید عادلانه باشد تا تاکسیرانان هم بتوانند معاش کنند، بلاخره نرخ خدمات تاکسیرانان هم مطابق با تورم باید تغییر کند. در ایران تاکسی‌ در اختیار راننده است اما در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته مدل شرکت_مالکی وجود دارد و شرکت ماشین مناسب را در اختیار راننده برای کار قرار می‌دهد و به‌طور کل این خدمات در اختیار بخش خصوصی است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همچنین درباره افزایش خودسر قیمت‌های تاکسی به وسیله برخی از تاکسیرانان گفت: این دست موارد غیرقانونی است. ما هیات انضباطی داریم و شهروندان هم می‌توانند از طریق تماس با 1888ثبت تخلف کنند.

    او با تاکید به اینکه این مدل قیمت‌گذاری علاوه بر اینکه باعث دریافت خدمات بهتر برای شهروندان هم از جهت نوع ماشین و قیمت می‌شود اظهار کرد: وقتی معیشت تاکسیران تامین شود قطعا تخلفات کم‌تر می‌شود و ما دیگر شاهد افزایش قیمت ناگهانی از سوی برخی رانندگان تاکسی نیستیم. تاکسیرانان با توجه به اینکه مالک تاکسی خود هستند جزو مردم محسوب می‌شوند و کسب و کارشان در بین مردم انجام می‌گیرند، آن‌ها جدا از شهروندان دیگر نیستند.

    قنادان همچنین درباره مدل جدید قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی گفت: در مدل جدید به شرکت‌های اینترنتی اجازه کاربری‌های مختلف می‌دهیم تا رقابت بین آن‌ها افزایش پیدا کند. اگر شرکتی بیشتر از سقف یک قیمت کرایه تعیین کند شهروندان به راحتی می‌توانند از خدمات یک شرکت دیگر استفاده کنند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: ریز قیمت تمام‌شده تاکسی به کیلومتر، نوع ماشین، منطقه، شرایط آب و هوایی و غیره بر مبنای قیمت بنزین تعیین شده است.

    او همچنین در پاسخ به این سوال که بعد از رفتن نجفی به کار خود ادامه می‌دهد یا نه نیز گفت: من را به دلیل تخصص در حوزه‌ به شهرداری دعوت کردند و تا زمان سرپرست و شهردار بعدی اگر بتوانم کمکی کنم، می‌مانم.

    وی ادامه داد: سرپرست شهرداری تهران گفت که با توجه به اینکه  شهردار تهران برای انتخاب افراد در پست‌های مختلف با ایشان مشورت می‌کرده، پس نیازی به تغییر نیست و با همان تیم کارخواهد کرد. آقای نجفی هم اگر بیماری نداشتند قطعا تا پایان دوره به کار خود ادامه می‌دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو