فونیکسریمکسبهتام

در صورت جبران نشدن هزینه های ناشی از دلار ۴۲۰۰ تومانی؛

قیمت تایرهای داخلی افزایش می یابد

عصر خودرو- رییس انجمن صنفی صنعت تایر گفت: در صورت جبران نشدن مابه التفاوت ارز مبادله ای با دلار ۴۲۰۰ تومانی، شرکت های تولیدکننده تایر ناگزیر به افزایش قیمت محصولات خود با هدف جبران ضررهای احتمالی خواهند بود.

قیمت تایرهای داخلی افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمدرضا تقی گنجی در گفت و گو با عصر خودرو، با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر است ارز مورد نیاز تولیدکنندگان با دلار 4200 تومانی تامین شود که حتی در صورت ابلاغ و اختصاص دلار تک نرخی به تولیدکنندگان، بازهم شاهد افزایش هزینه های تولید خواهیم بود چرا که که پیش از این ارز فعالان این صنعتف مورد نیاز خود را از طریق ارز مبادله ای دریافت می کردند.
    وی با بیان این که تعیین دلار تک نرخی شاید برای جامعه دلاری ارزان تلقی شود اما با این نرخ برای تولیدکنندگان دلار گرانی به شمار می رود، اظهار کرد: به طور قطع این تفاوت یا باید از سوی دولت جبران شود و یا تولیدکنندگان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند.
    رییس انجمن صنفی صنعت تایر یادآور شد: پیش از این 80 درصد نیاز یک واحد تولید تایر از طریق ارز مبادله ای و 20 درصد آن از بازار آزاد تامین می شد که افزایش حدود 600 تومانی قیمت ها، بر قیمت نهایی محصولات اثرگذار خواهد بود.
    تقی گنجی با اشاره به پیش بینی 38 هزار میلیارد تومان از سوی دولت با هدف جبران مابه التفاوت نرخ ارز کارخانجات، تصریح کرد: در صورت تخصیص این رقم به تولیدکنندگان به طور قطع قیمت ها افزایش نیافته و امکان کنترل هزینه ها وجود خواهد داشت.
    وی درباره تاثیر ارز تک نرخی بر واردات تایر نیز گفت: واردکنندگان تایر پیش از این ارز مورد نیاز خود را از طریق بازار ارز آزاد تامین می کردند و با هر نوسان قیمتی دچار چالش می شدند براین اساس از ابتدای امسال نسبت به افزایش قیمت تایرهای وارداتی اقدام کرده اند.
    تقی گنجی ادامه داد: در حال حاضر واردکنندگان تایر با دلار 4200 تومان اقدام به ثبت سفارش می کنند که با این روند از قاچاق هرگونه تایر به کشور جلوگیری به عمل می آید ضمن آن که همزمان با افزایش 8 درصدی تعرفه گمرکی واردات تایر از 32 به 40 درصد، هزینه آن ها نیز به شکل چشمگیری افزایش می یابد که بدون شک بر قیمت تمام شده آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو