فونیکسریمکسبهتام

کیا سول EV به سیستم شارژ وایرلس مجهز می‌شود

عصر خودرو- همچنان که صنعت همچنان به ساخت زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی مشغول است، پروژه‌های موازی در حال کار بر روی بهبود سرعت این پروژه هستند.

کیا سول EV به سیستم شارژ وایرلس مجهز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر ما شاهد معرفی ایستگاه‌های شارژ سریع با ظرفیت 350 کیلووات یا بیشتر از طرف این گروه‌ها هستیم. در همین حین شارژ وایرلس نیز پیشرفت‌هایی را شاهد است که به رانندگان امکان پارک و شارژ خودرویشان بدون استفاده از کابل را می‌دهد. کیا جدیدترین خودروسازی است که به آزمایش سیستم شارژ القایی پرداخته و اعلام کرده است کیا سول‌ EV مجهز به سیستم شارژ وایرلس را گسترش داده است.
    این پروژه 3ساله که حاصل همکاری مرکز تکنیکی کیا-هیوندای آمریکا، کمپانی شارژ وایرلس Mojo Mobility و دفتر بهره‌وری انرژی و انرژی تجدیدپذیر سازمان انرژی ایالات متحده (EERE) است، به وسیله پنج وسیله نقلیه و در محیط‌های واقعی مورد آزمایش قرار گرفت. این سیستم از میدان های الکترومغناطیسی میان یک سیم پیچ فرستنده بر روی زمین و یک گیرنده در پایین ماشین برای انتقال انرژی استفاده می‌کند که می‌تواند با جریان بیش از 10 کیلووات و بهره‌وری 85درصدی خودرو را شارژ کند.
    کیا همچنین می‌افزاید که به علت بهره‌وری بسیار زیاد، حتی با وجود اختلاف در اتصال میان دو سیم‌پیچ، این سیستم همچنان قادر به شارژ خودرو است. در نتیجه یک پارک نه‌چندان خوب به معنای شارژنشدن وسیله نقلیه نیست.
    دیگر خودروسازان هم در حال تست شارژ وایرلس هستند و ب‌ام‌و نیز برنامه‌ای برای عرضه محدود آن در بازار آمریکا  برای مدل 530e Plug In Hybrid دارد. با این‌حال کیا هنوز هم تعهدی به مشتریان خود نمی‌دهد و در کنفرانس خبری خود اعلام کرده است: هنوز برنامه‌ای برای عرضه سیستم شارژ وایرلس روی خودروهای تولیدی به منظور فروش به مصرف‌کنندگان وجود ندارد. با این‌حال، موفقیت توسعه این پروژه احتمال ایجاد پروژه‌های سیستم‌های مشابه در آینده خودروهای الکتریکی کیا را افزایش داده است.
    شارژ وایرلس می‌تواند نقش خوبی در کنار تکنولوژی‌های دیگر برای کیا ایفا کند و از طرف دیگر به نفع پروژه محصولات خودران نیز خواهد بود؛ که کیا در حال آزمایش برخی از آن‌ها مانند سول EVهای خودران در نوادا است. شارژ وایرلس به معنای آن است که یک کیای خودران نه‌تنها می‌تواند از پس رانندگی و پارک خود بربیاید، بلکه قادر است وظایف شارژش را نیز به عهده بگیرد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو