فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

هیچ گزارشی از وضعیت طرح ترافیک به شورا ارائه نشد

عصر خودرو- رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هیچ گزارشی از وضعیت طرح جدید ترافیک و وضعیت زیرساخت های مربوط به آن به شورای شهر تهران ارائه نشده است.

هیچ گزارشی از وضعیت طرح ترافیک به شورا ارائه نشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران درباره تذکرش به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و آخرین وضعیت طرح ترافیک گفت: تذکر من از این باب بود که بر اساس مصوبه شورا، طرح جدید باید از آغاز سال 97 اعلام می‌شد و به اجرا درمی‌آمد، اما این‌گونه نشد.

    وی ادامه داد: دلیل عدم اجرای آن، آماده نبودن زیرساخت‌ها و تائید نشدن آن از سوی پلیس راهور بود؛ ضمن اینکه گزارشی درباره روند اجرای طرح به شورا ارائه نشده است.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما همچنان منتظر گزارش معاونت حمل و نقل  و ترافیک درباره آخرین وضعیت طرح به شورا هستیم، افزود: از نظر وظیفه نظارتی، شورای شهر باید در جریان مراحل آماده‌سازی طرح باشد و مرحله به مرحله این موضوع به اطلاع شورا برسد؛ لذا تذکر من از بُعد نظارتی بود.

    فخاری تصریح کرد: ما منتظر گزارش درباره زیرساخت‌ها و همچنین نتیجه مذاکرات با پلیس راهور هستیم، این گزارش طبق آئین‌نامه باید به شورا ارائه شود، اما تاکنون گزارشی ارائه نشده است.

    وی اظهار کرد: همان‌گونه که معاونت حمل و نقل و ترافیک به شورا عنوان کرده بود، ما منتظر تغییرات بزرگ و ویژه در بحث طرح ترافیک هستیم، اما تاکنون گزارشی از آن به ما ارائه نشده است.

    نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که اگر زیرساخت‌ها آماده نشود، امکان تمدید طرح سال پیشین تا اواخر اردیبهشت هم وجود دارد و هزینه‌های مربوط به آن چه می‌شود؟ گفت: هر شبانه‌روز زندگی شهری در حوزه اقتصاد شهری، درآمد و هزینه‌ای دارد؛ ما روی عدد و هزینه فعلاً ورود نمی‌کنیم، اما واقعیت این است که مصالح شهر و کیفیت زندگی شهری، مهمترین مسئولیت شوراست.

    وی با تأکید بر اینکه باید در جریان مرحله به مرحله اجرای طرح باشیم، افزود: ما در چارچوب قوانین حرکت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم با آماده نبودن زیرساخت‌ها، در حق مردم اجحاف شود.

    گفتنی است الهام فخاری روز یکشنبه در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه تذکر من در مورد آمادگی درخصوص طرح ترافیک سال جاری است که با مصوبه شورای شهر و طی مراحل قانونی لازم اجرا است گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد آمادگی‌های لازم برای اجرای دقیق این طرح مهیا نشده است و با توجه به کاستی‌های موجود و در راستای صیانت از حقوق شهروندان لازم است که پایش گام‌به گام و نظارت دقیق بر اجرای این طرح داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه در ابتدا اجرای طرح ترافیک 15 روز به تعویق افتاد اما حالا با مصاحبه جدید معاون حمل و نقل در خوشبینانه‌ترین حالت این طرح با 25 روز تاخیر و از دهم اردیبهشت ماه اجرایی می شود گفت: این تاخیر زمانی و افزایش مدت اعتبار طرح‌های ترافیک قبلی بدون دریافت هیچ گونه هزینه خواهد بود  و ضرر و زیان قابل توجهی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو