فونیکسریمکسبهتام

واکنش‌ها به حادثه واژگونی مینی بوس دانشگاه دامغان و مرگ ۲ جوان

عصر خودرو- باگذشت ۲۴ساعت از وقوع حادثه واژگونی مینی‌بوس دانشگاه دامغان در محور بهشهر که به جان باختن دو نفر و مجروحیت ۱۳ نفر دیگر منجر شد، واکنش‌ها به این حادثه از سوی مسئولان و مردم ادامه دارد.

واکنش‌ها به حادثه واژگونی مینی بوس دانشگاه دامغان و مرگ ۲ جوان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، روز گذشته واژگونی مینی‌بوس حامل دانشجویان رشته زمین‌شناسی دانشگاه دامغان در محور دامغان- گلوگاه منجر به جان باختن دو نفر به نام‌های احسان چیت‌ساز و علی خاک‌باز شد و 13 نفر را روانه بیمارستان کرد اما ساعاتی پس از وقوع این حادثه واکنش‌ها به آن در فضای مجازی واداری به شکل چشم‌گیری آغاز شد.

    وزیر علوم پیش‌قدم شد

    نخستین واکنش رسمی اما از بالاترین مقام اجرایی وزارت علوم بیان شد، منصور غلامی وزیر علوم در پیامی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان خطاب به رئیس دانشگاه دامغان نوشت: سانحه بسیار تلخ واژگونی خودروی حامل دانشجویان عزیز رشته زمین‌شناسی آن دانشگاه که درراه تحصیل علم عازم بازدید بوده‌اند و باکمال تأسف منجر به مصدومیت و جان باختن دو تن از آنان شده است، باعث تأثر فراوان شد.

    در این پیام آمده بود: این‌جانب ضمن ابراز همدردی با خانواده این عزیزان، این ضایعه را به جنابعالی، همکاران و تمام دانشجویان ارجمند دانشگاه دامغان تسلیت می‌گویم و از درگاه پروردگار یکتا بهبودی کامل مصدومان و آمرزش دانشجوی درگذشته را مسئلت دارم.

    از سوی دیگر طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، غلامی، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی خود را مأمور کرد تا با مشارکت هیئت‌رئیسه دانشگاه دامغان، ضمن حضور و بررسی دلایل و پیامدهای سانحه، پیگیری لازم برای رفع نیاز حادثه دیدگان را مدیریت و در اسرع وقت گزارش کند.

    ضرورت جلوگیری از آسیب‌های مشابه

    استاندار سمنان اما دومین فردی بود که پیام تسلیت وی به بازماندگان ابلاغ شدT چاووشی در این پیام نوشت: درگذشت دو نفر از دانشجویان عزیز دانشگاه دامغان که در مسیر طلب علم، جان‌عزیز خود را از دست دادند موجب تأثر و اندوه شد.

    چاووشی ادامه داد: از خداوند مهربان برای آنان غفران و علو درجه و برای سایر مجروحان شفای عاجل مسألت دارم؛ شایسته است مسئولان ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم را برای جلوگیری از آسیب‌های مشابه و داغدار شدن خانواده‌ها به عمل‌آورند.

    نماینده دامغان هم پیام تسلیت ارسال کرد

    دیگر واکنش‌ها به این حادثه از سوی حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس بود؛ وی در پیامی نوشت: درگذشت تأسف‌بار دو نفر از دانشجویان جان‌باخته دانشگاه دامغان مرحوم علی خاک‌باز، مرحوم احسان چیت‌ساز در حادثه واژگونی مینی‌بوس  دانشجویان زمین‌شناسی موجب تألم و تأثر این‌جانب شد.

    وی ادامه داد: این ضایعه را به جامعه دانشجویی و دانشگاهی کشور، به‌ویژه خانواده‌های معظم و معزای آنان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومان غفران الهی و علو درجات و برای خانواده‌های محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم و برای مصدومان این حادثه جان‌کاه آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

    فضای مجازی مالامال از پیام‌های مردمی

    موضوع واکنش‌ها به این رویداد تلخ اما منحصر به مسئولان نبود، از روز گذشته مردم در فضای مجازی نیز با انتشار وسیع عکس‌های حادثه واژگونی مینی‌بوس دانشجویان دانشگاه دامغان، سعی در همدردی با بازماندگان دارند اما در بین کامنت‌های مردمی دو مقوله به‌وضوح دیده می‌شود؛ نخست پرسش از مسئولان که مسئولیت جان این دانشجویان بر عهده کیست و دوم نگاه به‌ضرورت ارتقای امنیت خودروها و جاده‌ها که بسترساز بروز بسیاری حوادث هستند.

    برای نمونه کاربری به نام آویسا در توئیتر خود می‌نویسد: دانشجویان جان باختند کسی نه عزل شد و نه تغییر کرد فقط همدردی، کاش جاده‌ها و ماشین‌هایمان به‌زودی استاندارد شوند؛ یا در نمونه مشابه بابک اسلامی می‌نویسد: یک‌بار دیگر حادثه‌ای جان‌سوز و جان باختن دانشجویانی که می‌توانستند آینده‌ساز ایران اسلامی باشند.

    واکنش‌های مشابه به این حادثه اما بسیار زیاد است به‌ویژه از صبح شنبه که خبر واژگونی یک اتوبوس دیگر در محور گرمسار و کشته شدن یک نفر به همراه زخمی شدن 17 فرد دیگر در صدر اخبار خبرگزاری مهر و سایر رسانه‌های استان سمنان نشست، واکنش‌ها در فضای مجازی نیز بیشتر شد.

    مسئولان به دیدار خانواده بازماندگان رفتند

    شامگاه جمعه اما حضور فرماندار و بخشدار مرکزی دامغان در منزل یکی از بازماندگان نیز بازتاب خبری در فضای مجازی داشت همچنین علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان با حضور در بیمارستان به عیادت دانشجویان رفت تا نشان دهد مسئولان در رسیدگی به این حادثه عزمی جزم دارند.

    نماینده مردم دامغان نیز صبح شنبه یک هیئت دونفره را به محل حادثه در محور دامغان-گلوگاه اعزام کرد تا از این موضوع  گزارشی را تهیه کنند.

    واکنش‌ها اما هنوز ادامه دارد اما به نظر می‌رسد فضای مجازی ساعاتی پس از خروج از شوک وقوع این رویداد و تا زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر دو جوان جان‌باخته، واکنش‌های بیشتری را نیز به خود ببیند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط