فونیکسریمکسبهتام

استقرار واحد سیار معاینه فنی در میدان نوبنیاد

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از استقرار واحد سیار تک خطه شماره۱ در منطقه یک میدان نوبنیاد خبر داد.

استقرار واحد سیار معاینه فنی در میدان نوبنیاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از  روابط عمومی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، سید نواب حسینی منش از استقرار واحد سیار تک خطه شماره1 در منطقه یک میدان نوبنیاد خبر داد.
    حسینی منش در توضیح سه شیفته کردن مراکز معاینه فنی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز معاینه فنی بیهقی و آبشناسان به صورت 24 ساعته فعال هستند و در شیفت سوم از ساعت 15 دقیقه بامداد لغایت 7 صبح در حدود 300 دستگاه خودرو به مراکز مراجعه می‌کنند. در صورت افزایش تقاضا و استقبال شهروندان به تعداد این مراکز سه شیفته اضافه خواهد شد. شایان ذکر است بعضی از مراکز جهت کاهش طول صف دو تا سه ساعت زودتر از ساعت اعلامی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص اجرای معاینه فنی برتر در کشور و توقف معاینه فنی معمولی در سامانه سیمفا وزارت کشور اظهار داشت: مراکز معاینه فنی مجری دستورالعمل‌ها و قوانین سازمان‌های بالادستی هستند و بدون تردید قبل از اجرای هر طرح و عمومی شدن آن مطالعات و تبعات اجتماعی اجرای طرح توسط سازمان‌های مسئول و متولی بررسی شده است به طبع در صورت بروز مشکل برای شهروندان و نحوه خدمات رسانی مراکز مسئولیت پاسخگویی با سازمان‌های تصمیم ساز خواهد بود. در حال حاضر در تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر انجام می شود و خودروها بدون هیچگونه اجباری در صورت داشتن شرایط و استاندارد های لازم می‌توانند نسبت به معاینه فنی برتر و یا معاینه فنی معمولی خودروی خود اقدام کنند.

    وی در ارتباط با علت اجرای معاینه فنی برتر و اعمال شرایط سختگیرانه تر آزمون آلایندگی در تهران گفت: شرایط آلودگی هوا در شهر تهران ایجاب می‌کند راهکارهای تشویقی جهت استفاده شهروندان از خودروهای با آلایندگی کمتر تدبیر شود در همین راستا با رویکرد فرهنگ سازی شهرداری تهران پس از اخذ مجوز ها و مصوبات قانونی از وزارت کشور نسبت به تخصیص تخفیف 20 درصدی به خودروهای دارای معاینه فنی برتر جهت تردد در محدوده طرح ترافیک به صورت کاملا اختیاری اقدام نمود. بدون تردید با عنایت به اینکه تنها روش کنترل سلامت کاتالیست خودروها که نقش 100 درصدی در کاهش آلایندگی خودرو دارند انجام معاینه فنی برتر است، لذا این راهکار تشویقی می‌تواند نقش مثبتی درکاهش آلودگی هوا ایفا کند.

    حسینی منش در پایان افزود: جهت مدیریت زمان و به حداقل رسیدن مدت زمان معطلی در مراکز علاوه بر بازدید فنی خودروی خود قبل از مراجعه نسبت به ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 2000112 از طول صف در مراکز مطلع و خلوت ترین مرکز را جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود انتخاب کنند. ضمناً سامانه نوبت دهی آنلاین از دو ماه گذشته در سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir راه اندازی شده که شهروندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر خود مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو