فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور:

جعل معاینه فنی با ورود سیمفا امکان پذیر نیست

برگه معاینه فنی باید حذف شود

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور گفت: مردم بدانند با ورود سامانه سیمفا امکان جعل برگه معاینه فنی نیست چرا که باید شماره خودروی آن‌ها در سامانه ثبت شود.

جعل معاینه فنی با ورود سیمفا امکان پذیر نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سعید قیصر  درباره جعل برگه معاینه فنی اظهار داشت: در ابتدا از توجه ریاست سازمان بازرسی کشور درباره این موضوع تشکر می‌کنم که به عنوان یک دغدغه اجتماعی به آن پرداختند.

    وی با اشاره به اینکه مردم از سامانه جدید معاینه فنی بی‌اطلاع هستند گفت: هنگامی که با  صف‌های مراکز معاینه فنی مردم مواجه می‌شوند گواهی‌های جعلی را از  افراد جاعل خریداری می‌کنند غافل از اینکه باید پلاک آنها توسط دوربین‌های مراکز معاینه فنی خوانده شود.

    قیصر ادامه داد: پس از آنکه برگه‌های معاینه فنی جعلی توسط بعضی از مردم خریداری می‌شود به دلیل اینکه پلاک آنها در مراکز معاینه فنی خوانده نشده توسط دوربین‌های سطح شهر در مبادی ورودی و خروجی جریمه می‌شوند و بیشترین مراجعات را به ادحاذدیه حمل و نقل همگانی همین افرادی دارند که برگه‌های معاینه فنی جعلی خریداری کردند.

    مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور افزود: در اسفند سال 96 در کارگروه ملی معاینه فنی پیشنهاد داده‌ایم که برچسب معاینه فنی حذف شود به دلیل اینکه طرح LEZ(طرح کاهش) باید در کلانشهرها اجرایی شود و دوربین‌ها نیز به سامانه سیمفا متصل شود و دیگر ضرورتی به برگه و یا برچسب نبوده است، ولی متاسفانه این پیشنهاد مورد تایید کارگروه معاینه فنی واقع نشد.

    وی افزود: در استان البرز بیشترین تخلفات خرید و فروش برگه جعلی معاینه فنی را داشته‌ایم و شهرداری کرج باید نسبت به راه‌اندازی دوربین‌های طرح LEZ اقدام کند.

    قیصر گفت: نصب 500 دوربین توسط سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز می‌تواند در کاهش تخلفات جلوگیری کند ولی متاسفانه مورد کوتاهی دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفته است.

    وی افزود: در صورتی که این 500 دوربین جاده‌‌ای به سیمفا نصب شود دیگر نیازی به برگه معاینه فنی نیست و خودروهایی که در سطح جاده نیز تردد می‌کنند در صورت نداشتن معاینه فنی جریمه خواهند شد.

    مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور افزود: تاکنون اتحادیه توانسته است با همکاری دستگاه‌های انتظامی و قضایی چند باند از فروشندگان معاینه فنی جعلی را تحویل مراجع قضایی بدهند.

    وی افزود: شهروندان آگاه باشند که با ورود سامانه سیمفا جعل برگه فنی امکان‌پذیر نیست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو