فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت ترافیکی در اطراف نمایشگاه کتاب

عصر خودرو- بزرگترین نگرانی پلیس از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی وضعیت ترافیکی آن است؛ به همین دلیل تاکید دارد که در صورت امکان شهروندان مراجعه به نمایشگاه را به صبح ها موکول کنند.

آخرین وضعیت ترافیکی در اطراف نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، بعد از دو سال، بار دیگر نمایشگاه کتاب به مصلی بازگشت؛ عمده دلیل این امر هم فراهم نبودن زیرساخت ها در شهر نمایشگاهی شهر آفتاب عنوان شد. همه ما بارش ناگهانی اردیبهشت و بلایی که سر کتاب برخی انتشاراتی آمده را به یاد داریم. همین انتقادها و البته فراهم نبودن زیرساخت های دیگر موجب انتقال نمایشگاه به مصلی شد.

    اما مهمترین انتقاد به بازگشت نمایشگاه کتاب به مرکز شهر، بحث های مربوط به حوزه ترافیک است.

    نگران آلودگی هوا، توقف مداوم خودروها و ترافیک در حوالی مصلی هستیم

    سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتقال نمایشگاه کتاب به مصلی گفت: سال گذشته که موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی مطرح شد، ما به شدت با این موضوع مخالفت کردیم و کتباً اعلام کردیم به علت مراجعه عده کثیر به نمایشگاه، دچار ترافیک و مشکلات آن می شویم.

    وی افزود: مصلی تهران در شاهراه عبوری شمال به جنوب و شرق به غرب تهران قرار دارد. لذا برگزاری نمایشگاه علاوه بر ترافیک، باعث مشکلات متعدد برای مردم می شود.

    سردار مهماندار تصریح کرد: ضمن اینکه ما نگران آلودگی و توقف مداوم خودروها جدا از بحث ترافیک هستیم. این موضوع هم شهروندانی که از مسیر عبور می کنند و هم اهالی را ناراضی می کند اما در نهایت با اصرار مسئولان امر، نمایشگاه کتاب به مصلی انتقال یافت.

    وی با بیان اینکه تلاش پلیس این است که با حضور حداکثری، مشکلات و معضلات را به حداقل برساند، گفت: امسال هیچ پارکینگی برای خودروها در مصلی پیش بینی نشده است. این موضوع نظر شهرداری بود و مطمئنا تصمیم درستی است. این امر تمرینی است تا مردم کمتر از خودروهای خود استفاده کنند و وسایل نقلیه عمومی را جایگزین وسایل نقلیه شخصی کنند.

    وی افزود: همچنین از مردم و شهروندان خواهش می کنیم از پارک خودرو در کوچه های اطراف خودداری کنند.

    وی با اشاره به افرادی که از شهرستان ها به نمایشگاه می آیند، اظهار داشت: ما در پارک سوارها، پارکینگ های ویژه ای را در نظر گرفته ایم که این افراد می توانند به راحتی خودرو را در آنجا پارک کرده و خود را به مترو برسانند.

    صبح ها بهترین زمان برای مراجعه به نمایشگاه کتاب

    جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: قطعا و بر اساس بررسی روال نمایشگاه کتاب، هرچه از روزهای نخست نمایشگاه فاصله بگیریم حجم مراجعات به مصلی تهران برای بازدید از نمایشگاه مطبوعات افزایش می یابد.

    وی افزود: پلیس در آمادگی کامل به سر می برد و با رانندگانی که تخلف کنند، به شدت برخورد خواهد کرد.

    سرهنگ حسن عابدی اضافه کرد: در واقع درخواست پلیس از شهروندان این است که در وهله اول از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، در مرحله دوم با پارک خودروهای خود در اطراف نمایشگاه موجب آزار دیگر شهروندان نشوند و در پایان مسائل ترافیکی را رعایت کنند تا شاهد افزایش ترافیک حداقلی باشیم.

    جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری تهران و مترو برای جابجایی مسافران گفت: خطوط یک و سه مترو برای جابجایی بازدیدکنندگان مترو فعال هستند و علاوه بر آن اتوبوسرانی نیز از نقاط مختلف تهران به سمت نمایشگاه کتاب تهران مسیرهایی را پیش بینی کرده است، ضمن اینکه خطوط اتوبوس های تندرو در شمال و جنوب مصلی نیز فعال است.

    وی تاکید کرد: از شهروندان در خواست می کنیم که صبح ها را برای بازدید از نمایشگاه اختصاص دهند زیرا عصرها هم حجم مسافران مترو بیشتر است و هم تعداد خودروها در خیابان ها که زمینه ساز افزایش ترافیک خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط