فونیکسریمکسبهتام

با گذشت ۹ساعت از اجرای طرح ترافیک جدید

پلیس: جریمه ارشادی است/ شهرداری: جریمه اجباری است

عصر خودرو- درحالی‌که مسئولان شهرداری پشت‌سر‌هم بر اعمال جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک مانور می‌دهند، مسئولان پلیس پایتخت بر گفته خود اصرار داشته و تأکید دارند که ۱۵ روز اول طرح ترافیک ارشادی است.

پلیس: جریمه ارشادی است/ شهرداری: جریمه اجباری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، «آغاز طرح ترافیک 97 از ساعت 6:30 امروز» خبری بود که امروز به سرتیتر اخبار رسانه‌ها تبدیل شد؛ طرحی که از ابتدای آمدنش و حتی مطرح‌ شدنش با اما و اگرهای بسیاری روبه‌رو بود و همواره مسئولان، مدیران و کارشناسان به ابهام آن اشاره داشتند.
    این ابهام و سردرگمی از لحظات اولیه پیشنهاد آن آغاز و تا این لحظه که خبر از اجرای این طرح در اولین روز آغاز به کار آن منتشر شده ادامه داشته و انگار ادامه خواهد داشت.

    خبرگزاری فارس از لحظات ابتدایی صبح در خصوص سردرگمی شهروندان و چگونگی اعمال جریمه در صورت ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک خبری منتشر کرد، اما پیگیری‌ها تا این لحظه هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

    قصه از اینجا شروع شد که رئیس پلیس تهران بزرگ پیش‌تر از ارشادی بودن ورود غیرمجاز به محدوده طرح در 15 روز ابتدایی اجرای طرح خبر داده بود و سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بر این موضوع تأکید کرده بود.

    آنچه از اظهارنظرهای مسئولان و رؤسای پلیس تهران مشخص است، آن است که پلیس به عنوان مجری اعمال جریمه راهنمایی و رانندگی هیچ قصدی مبنی برجریمه ورود غیرمجاز شهروندان به محدوده طرح ترافیک در 15 روز ابتدایی اجرای آن ندارد.

    این مسئله منوط به آن است که شهروندان فقط یکبار به صورت غیرمجاز ورود کرده باشند؛ آن‌هم باید تا 31 اردیبهشت در سامانه شهرداری ثبت‌نام کنند تا جریمه ورود غیرمجاز به آنها تعلق نگیرد.

    این اظهارنظرها از یکسو و تأکید مسئولان شهرداری بر اعمال جریمه ورود غیرمجاز ما را بر آن داشت تا از نظر مسئولان راهور تهران بزرگ پیگیر این قضیه شویم.

    پیگیری‌های فارس حاکی از آن است که رؤسای پلیس تهران هیچ اظهارنظر جدیدی در این خصوص نداشته و بر اظهارنظر خود مبنی بر ارشادی بودن جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک در 15 روز اول اجرای آن تأکید دارند.

    البته نکته مبهمی که در این خصوص باقی می‌ماند، آن است که شهرداری چه چیزی را می‌خواهد جریمه کند، نکند می‌خواهد برای تردد غیرمجاز خودروها به محدوده طرح ترافیک، «مبلغ عوارض» را لحاظ کرده و آن را در سابقه پلاک خودرو درج کند؟ مسأله‌ای که تا این لحظه پاسخی روشن برایش نداشته ایم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط