فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

افزایش قیمت خودرو در تضاد با بومی سازی است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از روند صدور بخشنامه های سایپا انتقاد کرد و گفت: رویه این خودروساز نقض حقوق شهروندی است.

افزایش قیمت خودرو در تضاد با بومی سازی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رضا انصاری با اشاره به رفتار اخیر سایپا با مشتریانش اظهار داشت: ابتدا باید گفت افزایش قیمت با شرایط کنونی اقتصاد کشور توجیهی ندارد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که سایپا روندی غیرقابل قبول با مشتریان خود دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بخشنامه های متعدد سایپا اشاره کرد و گفت: این خودروساز چهارم اردیبهشت دعوتنامه پرداخت مابه التفاوت را برای مشتریان ارسال کرده و به آنها تا 15 اردیبهشت فرصت داده است؛ اما با مراجعه مشتریان مشخص شد که سایپا بخشنامهی دیگری در نظر گرفته و مبلغ مابه التفاوت را افزایش داده است.
    باید دولت، وزیر صنعت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری که مدعی منشور حقوق شهروندی است به موضوع ورود کند

    نماینده مردم داراب در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از این روند، بیان داشت: رویه سایپا ناپسند بوده  و در واقع رفتار خودروسازها با مردم نقض آشکار حقوق شهروندی است، از سوی دیگر انتظار می رود که بخشنامه و دعوتنامه ای که صادر می شود برای خودروساز اعتبار داشته باشد و با بخشنامه بعدی از مردم طلب پول بیشتر نکنند.

    وی با بیان اینکه نقض آشکار حقوق شهروندی رخ داده است، تاکید کرد: باید دولت، وزیر صنعت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری که مدعی منشور حقوق شهروندی است به موضوع ورود کرده و از حقوق 12 هزار نفر در سراسر کشور که با این رویه مواجه هستند، دفاع کند.

    انصاری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اسنادی از برخورد سایپا با مشتریان دارد، گفت: افزایش قیمت دلار نمی تواند دلیل خوبی برای افزایش بی رویه قیمت خودرو باشد چرا که خودروسازها مدعی بومی سازی هستند و از سوی دیگر افزایش قیمت برای قراردادهایی صورت گرفته که بهمن ماه سال گذشته منعقد شده است و ربطی به گرانی اخیر دلار ندارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو باید بررسی شود، بیان داشت: باید دید آیا مبنای درستی برای افزایش قیمت خودرو ها وجود دارد، علاوه بر این تعدد دعوتنامه ها نقض حقوق مشتریان است که موضوع را در کمیسیون صنایع پیگیری می کنیم./

    پایان پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو