فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

قوای محرکه خودروسنگین در مسیر بومی سازی است

عصر خودرو- شرکت های ایرانی و اسکانیای سوئد سه شنبه گذشته قرارداد همکاری داخلی سازی موتور، گیربکس و شاسی خودروهای تجاری را امضا کردند تا به باور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راه بومی سازی این دانش فنی گشوده شود.

قوای محرکه خودروسنگین در مسیر بومی سازی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «منصور معظمی»  یادآوری کرد: تاکنون موتور، شاسی و گیربکس خوروهای تجاری شرکت اسکانیا به کشور وارد می شد اما با انعقاد قرارداد با اسکانیا از این پس داخلی سازی در دستور قرار می گیرد.
    به گزارش ایرنا، سه شنبه گذشته (هجدهم اردیبهشت) تفاهمنامه ای در این زمینه بین شرکت های ایرانی «ماموت خودرو» و «عقاب افشان» با اسکانیا امضا و میزان سرمایه گذاری شرکت سوئدی در این پروژه 50 میلیون یورو اعلام شد.
    معظمی خاطرنشان کرد: این مهم برای نخستین بار در کشور و توسط شرکت معتبر اسکانیا اجرایی می شود که ارتباطات خوبی با ایران داشته و به همه تعهدات خود در سال های گذشته پایبند بوده است.
    وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای آموزش نیروهای ایرانی در این زمینه، خاطرنشان کرد: حتی این امکان برای شرکت های ایرانی وجود دارد که در شرکت اسکانیا به فراگیری آموزش ها بپردازند.
    چندی پیش «پیتر شوبلوم»* قائم مقام مدیرعامل در بازارهای استراتژیک اسکانیا، اعلام کرد: ایران بازاری راهبردی برای اسکانیاست و با تفاهم انجام شده آخرین فناوری های موتور به ایران منتقل می شود که تاثیر بسزایی در مصرف سوخت خودروهای تجاری خواهد داشت.
    به گزارش ایرنا، تفاهم یاد شده در ادامه اجرای مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور کلید خورده است.
    برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است و شمار خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح 202 هزار و 500 دستگاه و منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصل خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
    در این طرح، سهم تسهیلات بانکی 212 هزار و 600 میلیارد ریال و آورده متقاضی 183 هزار میلیارد ریال خواهد بود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط