فونیکسریمکسبهتام

در نشست هماهنگی سفرهای اربعین اعلام شد

ارتقاء و‌ضعیت راه‌های ارتباطی در اربعین امسال

کمک به زائران برای انتخاب دقیق مسیر و مدیریت زمان سفر

عصر خودرو- در نشست هماهنگی سفرهای اربعین اعلام شد: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده‌، اولویت‌بندی تکمیل پروژه‌های عمرانی و راهداری و در نظر داشتن شرایط اعتباری، آرامش خاطر زائران فراهم شود.

ارتقاء و‌ضعیت راه‌های ارتباطی در اربعین امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ ​با حضور دو معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان‌های خوزستان‌، ایلام و کرمانشاه، برنامه‌های سفر زائران مراسم اربعین حسینی برای سال جاری تصمیم‌سازی شد‌.

    در این نشست علیرضا محفوظی، معاون وزیر راه و شهرسازی در امور حقوقی‌، امور مجلس و استان‌ها،‌‌ اظهار داشت‌: موضوع آگاه‌سازی و فرهنگ سازی در بین هموطنان برای انتخاب دقیق مسیر و مدیریت زمان سفر جهت زیارت و حضور با نشاط در مراسم با شکوه اربعین از مسائل مهمی است که در سال جاری بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت‌.

    ‌وی نگاه همه جانبه مسئولان و مدیران در وزارت راه و شهرسازی به موضوع سفرهای اربعین را یک اصل مهم برشمرد و تصریح کرد‌: لازم است مدیران استانی با شفاف‌سازی برنامه‌ها و اقدامات نزد مقامات استان و مسئولان محلی برای اخذ اعتبارات سهم استان ویژه برنامه‌های اربعین تلاش جدی داشته باشند‌.

    در ادامه این نشست، عبدالهاشم حسن‌نیا، ‌رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، تاکید کرد: مراسم اربعین‌ فرصتی مهم و ارزشمند‌ برای وزارت راه و شهرسازی و نیازمند هم‌افزایی بیشتر در بین واحدهای مسئول در این امر است.

    وی اظهار داشت‌: در ایام تعطیلات نوروز حدود 8.5 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شد‌ند که این آمار در سطح کل کشور را شامل می‌شود در حالی که در مراسم با شکوه اربعین هموطنان زائر از کل کشور همچنین زائرانی که از کشورهای همسایه وارد میهن می‌شوند تا به زیارت بروند، از چهار پایانه مرزی جاده‌ای مهران‌، شلمچه‌، چزابه و در سال جاری همچنین از مرز خسروی تردد خواهند داشت که قطعاً نیازمند هماهنگی‌های گسترده و لازم و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای که ریاست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین را نیز عهده دار است همچنین از تلاش برای ارتقاء وضعیت راه‌های ارتباطی و شرایط حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال‌های قبل با هماهنگی سایر نهادها و مسئولان استانهای مربوطه خبر داد.

    وی گفت‌: بدون تردید با برنامه‌ریزی دقیق زمانبندی شده‌، اولویت بندی توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی و راهداری و در نظر داشتن شرایط اعتباری برای آرامش خاطر زائران عتبات عالیات و انجام مراسمی باشکوه در اربعین سال جاری از هم اینک تلاش جدی در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آغاز شده است‌.

    حسن‌نیا ضمن اعلام آمادگی همه شرکت‌ها و فعالان بخش مسافری حمل و نقل جاده‌ای برای ایام اربعین‌، بر استمرار جلسات هماهنگی با نهادهای دست اندرکار و اعضای اصلی کمیته حمل و نقل و سوخت‌، همچنین بازدیدهای میدانی از مناطق چهارگانه پایانه‌‌های‌ مرزی تاکید کرد‌.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط