فونیکسریمکسبهتام

پایین بودن عمر مفید آسفالت، چالش راه‌سازی

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: در این استان بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر راه وجود دارد.

پایین بودن عمر مفید آسفالت، چالش راه‌سازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس شرفی در نخستین کارگاه آموزشی قیرهای پی‌جی که با شرکت مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و پیمانکاران و مشاوران قیر و آسفالت برگزار شد، گفت: با توجه به مصرف سالانه هزاران تن قیر در کشور، کیفیت قیر مصرفی و کاهش مضرات زیست‌محیطی آن از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود.

    وی اظهار کرد: در حال حاضر پایین بودن عمر مفید آسفالت چالشی اساسی در حوزه راه‌سازی و راهداری است بنابراین می‌طلبد که در زمینه تحقیقات و آموزش تلاش بیشتری صورت گیرد.

    شرفی گفت: تولید قیر نسل جدید یا PG بر کیفیت و عملکرد قیر تاکید دارد و به تناسب شرایط اقلیمی برای هر منطقه نوع خاصی از آن توصیه می‌گردد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: در استان بیش از 8000 کیلومتر راه وجود دارد که در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی براساس شرایط اقلیمی متنوع، برای شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشکان، چگنی و خرم‌آباد به سمت جنوب قیر پی‌جی 16-64، شهرستان‌های سلسله و دلفان 22-58 و برای شهرستان‌های دورود، بروجرد، ازنا، الیگودرز و خرم‌آباد به سمت شمال‌شرقی قیر 22-64 توصیه شده است.

    این مسئول افزود: قیر PG از قابلیت تنظیم دما در سردترین و گرم‌ترین دمای روز برخوردار و استفاده از آن، حداقل عمر آسفالت را ١,٥ تا 2 سال افزایش می‌دهد.

    وی از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، آزمایشگاه مکانیک خاک، نوسازی مدارس، سازمان همیاری شهرداری‌ها، پیمانکاران و مشاوران قیر و آسفالت قدردانی کرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط