فونیکسریمکسبهتام

سدان محبوب ب ام و بار دیگر به لیست فروش پرشیا خودرو بازگشت؛

نگاهی دقیق‌تر به توانایی‌های فنی ب ام و سری ۵

عصر خودرو- پرشیا خودرو هم‌اکنون شرایط فروش نقدی و اعتباری ب ام و سری ۵ را پس از مدتی برقرار کرده است. در این مطلب نگاهی کوتاه به بخش‌های فنی ب ام و سری ۵ خواهیم داشت.

نگاهی دقیق‌تر به توانایی‌های فنی ب ام و سری ۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در بخش فنی، به لطف شاسی مشترک بین G30 و G12 و بهره‌گیری از فیبر کربن در آن، وزن خودرو به میزان 100 کیلوگرم کاهش یافته است و همین‌طور با افزایش ابعاد و فاصله طولی محورها فضای سرنشینان نیز راحت‌تر و بزرگ‌تر شده است. همچنین مخزن سوخت قبلی به جهت کاهش وزن، جای خود را به یک نمونه آلومینیومی داده است.

    فنربندی چرخ‌های جلو به جناغی دوبل و چرخ‌های عقب به مالتی لینک 5 اتصالی تغییر یافته است و نمونه دو دیفرانسیل موسوم به xDrive نیز برای تمامی مدل‌ها قابل سفارش است در کشورمان نیز به‌صورت سفارشی بر روی بعضی از نمونه‌ها نصب می‌شود. یکی دیگر از آپشن های فنی که البته به‌صورت سفارشی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد فرمان پذیری 2 درجه‌ای چرخ‌های عقب است که بسته به‌سرعت خودرو ممکن است در جهت یا خلاف جهت چرخ‌های جلو باشد.

    سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو نیز شامل حالت‌های مختلف ازجمله  Sport، Sport+ و Comfort است که با توجه به سبک رانندگی و شرایطی که در آن هستید قابل تغییر و استفاده است. با توجه به محدودیت تعیین شده برای حجم موتور خودروهای وارداتی، سری 5 جدید فقط با مدل 530i به ایران وارد می‌شود که به‌نوعی، جایگزین مدل 528i است. پیشرانه 4 سیلندر و 2 لیتری این خودرو با سیستم توربوشارژ، قدرت 252 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر را تولید می‌کند که با این حساب و بدون تغییر در میزان گشتاور، 7 اسب بخار قوی‌تر از 528i است. ب ام و 530i به لطف بهره‌گیری از گیربکس 8 دنده اتوماتیک (که در نسل قبلی نیز وجود داشت)، شتاب اولیه 6.2 ثانیه را به ثبت می‌رساند و البته امکان تعویض دستی دنده‌ها از طریق پدال‌های پشت فرمان نیز وجود دارد. همچنین این خودرو به‌طور میانگین در هر 100 کیلومتر، حدود 5.5 الی 5.9 لیتر بنزین می‌سوزاند که البته یقیناً با انتخاب حالت رانندگی ECO می‌توان مصرف سوخت اقتصادی‌تر را تجربه کرد.

    برای اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات ب ام و و فعالیت‌های پرشیا خودرو می‌توانید به وبسایت شرکت پرشیا خودرو به آدرس persiakhodro.ir مراجعه نمایید.
    شرایط فروش ب ام و سری 5 هم‌اکنون در وبسایت و نمایندگی‌های پرشیا خودرو برقرار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم