فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد؛

پیگیر مطالبات رانندگان هستیم

برگزاری اولین جلسه پیگیری وعده‌ها

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امروز نخستین جلسه پیگیری مطالبات نمایندگان تشکل های رانندگان کامیون با موضوع اصلاح قیمت گذاری حمل کالا برگزار شد.

پیگیر مطالبات رانندگان هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عبدالهاشم حسن‌نیا  در خصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای رفع مشکلات رانندگان خودروهای سنگین بین شهری گفت: امروز اولین جلسه با رانندگان کامیون‌ها و نمایندگان تشکل‌های صنف حمل کالا در محل سازمان راهداری برگزار شد که مهمترین دستور کار این نشست، اصلاح روش‌های قیمت‌گذاری حمل کالا و همچنین اصلاح آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای بود.

    وی ادامه داد: در روزهای اخیر میزان همکاری رانندگان با سازمان راهداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط در بخش حمل و نقل افزایش یافته که در همین راستا دیروز نمایندگان تشکل‌های مرتبط با رانندگان خودروهای سنگین بین شهری، دیدارهایی با اعضای کمیسیون عمران مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشتند.

    افزایش 20 درصدی کرایه حمل از دیروز اعمال شد

    حسن‌نیا با اشاره به صدور بیانیه‌ تعدادی از تشکل‌های حمل و نقل کالا و اتحادیه‌های رانندگان کامیون‌ها مبنی بر پایان دادن به اعتراضات اخیر خود و آغاز فعالیت حمل کالا در جاده‌ها افزود: از دیروز افزایش 20 درصدی کرایه حمل بار اعمال شده که نشان می‌دهد سازمان راهداری آماده همکاری متقابل با رانندگان است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر آمادگی سازمان راهداری برای ارتقای معیشت رانندگان کامیون اظهار داشت: این سازمان جلساتی با دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های سوختی برای افزایش سهمیه سوخت کامیون‌ها و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولیدکنندگان لاستیک و لوازم یدکی خودروهای سنگین برگزار کرده است که در راستای بهبود وضعیت اقتصادی صنف رانندگان کامیون بوده است.

    اختصاص ارز دولتی برای واردات لوازم یدکی

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور در این خصوص داشته است، یادآور شد: جهانگیری در این نشست اعلام کرد اگر نتوانیم از طریق تولید داخل، کمبود لاستیک و لوازم یدکی خودروهای سنگین را برطرف کنیم، دولت حاضر است ارز دولتی به واردات این اقلام تخصیص دهد؛ ضمن اینکه شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم یدکی خودروهای سنگین از جمله لاستیک نیز آمادگی همکاری با راهداری را اعلام کرده‌اند.

    وی با اشاره به فعالیت 330 هزار دستگاه خودروی سنگین در بخش ناوگان باری و 70 هزار دستگاه خودرو در بخش ناوگان مسافری بین شهری گفت: به نظر می‌رسد برخی فروشندگان صنف لوازم یدکی خودروهای سنگین از جمله لاستیک، اقدام به احتکار این اقلام کرده‌اند که اگر چنین موضوعی اثبات شود، سازمان راهداری با همکاری صنف رانندگان کامیون، اقدام به واردات لوازم یدکی خواهد کرد.

    اصلاح سیستم نوبت‌دهی برای کاهش خواب کامیون‌ها در پایانه‌ها

    حسن‌نیا از دیگر درخواست‌های رانندگان کامیون را استفاده از روش تُن- کیلومتر در محاسبه کرایه حمل کالا عنوان و تصریح کرد: طراحی استفاده از این روش در دستور کار کمیته پیگیری مطالبات رانندگان کامیون است و به زودی نحوه محاسبه آن را به شرکت‌های حمل و نقل ابلاغ خواهیم کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی و پیامکی به رانندگان کامیون در پایانه‌های بار تأکید کرد: قرار است سیستم‌های اینترنتی و نوبت‌دهی موجود را ارتقاء دهیم تا از میزان خواب رانندگان در پایانه‌های بار کاسته شود. در همین راستا قرار است کیف پول الکترونیکی برای رانندگان طراحی و ایجاد شود. در حال حاضر برخی رانندگان 20 روز در پایانه‌های بزرگ بار، منتظر دریافت بار هستند که با اجرای سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی پیشرفته این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو