فونیکسریمکسبهتام

همزمان با افزایش اختلاف قیمت های میلیونی کارخانه و بازار؛

خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شد

عصر خودرو- اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها در حالی افزایش یافته و قیمت های میلیونی را به ثبت رسانده که به گفته فعالان بازار، محدودیت عرضه از سوی خودروسازان دلیل اصلی این روند عنوان می شود.

خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    دبیر اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با اشاره به افزایش اختلاف قیمت کارخانه و بازار به دلیل محدودیت عرضه اظهار کرد: در حال حاضر خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه گذاری شده و معمولا در این شرایط با مشاهده این اختلاف قیمت، به کاهش عرضه اقدام می کنند.
    محمود مخلص افزود: خودروسازان با این اقدام به شیرین شدن قیمت ها دامن می زنند و در این شرایط خریدار بیشتری به بازار هجوم می برد چرا که همواره با کاهش عرضه و افزایش قیمت ها، تقاضا برای خرید افزایش می یابد. 
    وی با بیان این که اختلاف قیمت ها به بالاترین سطح ممکن رسیده است، گفت: هم اکنون اختلاف قیمت مزدا 3 در بازار به 205 میلیون تومان رسیده این در حالی است که هم اکنون قیمت کارخانه ای این خودرو در حدود 140 میلیون تومان است. در همین حال قیمت بازار سراتو نیز به 150 میلیون تومان رسیده است.
    دبیر اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: همزمان با افزایش عرضه از سوی خودروسازان، قیمت ها به ثبات خواهد رسید اما به نظر می رسد در حال حاضر محدودیت عرضه از سوی آن ها به دلیل ایجاد رقابتی است که در بازار شکل گرفته است.
    وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی همزمان با افزایش قیمت دلار، افزایش یافته و در این شرایط خودروسازان داخلی نیز به دنبال این هستند که قیمت محصولات خود را همزمان با افزایش قیمت دلار بهبود ببخشند و این روند منجر به تبدیل خودرو به یک کالای سرمایه گذاری شده است.
    مخلص ادامه داد: خریداران فعلی بازار خودرو تنها کسانی هستند که به دنبال کسب سود بیشتر هستند و در عین حال به فکر حفظ ارزش پول خود هستند و در این شرایط مصرف کنندگان واقعی به این بازار سر نمی زنند.

    نویسنده : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو