فونیکسریمکسبهتام

سردار مهری خبر داد

فوت ۴ هزار و ۹۳۹ نفر بر اثر تصادف رانندگی در تابستان ۹۶

۶۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

عصر خودرو- فوت ۴ هزار و ۹۳۹ نفر بر اثر تصادف رانندگی در تابستان ۹۶/ ۶۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهدرئیس پلیس راهور کشور گفت: ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در تصادفات رانندگی تابستان ۹۶ جان خود را از دست دادند.

فوت ۴ هزار و ۹۳۹ نفر بر اثر تصادف رانندگی در تابستان ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور کشور در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با عید سعید فطر شاهد افزایش سفر‌ها در تابستان هستیم و هر ساله فصل تابستان پر تردد‌ترین فصل سال است.

    وی با بیان اینکه در فصل تابستان به ویژه شهریور ماه، بیشترین حجم تردد را در جاده‌های کشور شاهد هستیم، افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی، 4 هزار و 939 نفر در تصادفات تابستان 96 جان خود را از دست دادند که 73 درصد این تصادفات در جاده‌های برون شهری رخ داده است.

    سردار مهری بیان کرد: 66 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهر‌ها رخ داده است که باید در سال آینده برای این مسافت برنامه ریزی داشته باشیم.

    وی گفت: سرعت، سبقت غیر مجاز، فقدان توجه به جلو و  رعایت نکردن  حق تقدم از بیشترین علل تصادفات در تابستان 96 بود که 78 درصد تصادفات را در این سال به خود اختصاص داده است.

    سردار مهری ادامه داد: بیشترین تصادفات در ساعت 16:00 تا 24:00 رخ داده است.

    وی افزود: در سال 96، به طور متوسط یک هزار و 350 نفر در هر ماه جان خود را در تصادفات از دست دادند، اما این عدد در تابستان به یک هزار و 646 فوتی در ماه رسید.

    رئیس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس آمارها، در سال 96 روزانه  53 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که این عدد در تابستان به 44 فوتی در روز رسید.

    سردار مهری بیان کرد: در شهریور 96، یک هزار و 746 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

    وی تصریح کرد: افزایش میزان تردد و افزایش تعداد خودرو‌ها از جمله دلایل افزیش وقوع تصادفات در فصل تابستان است.

    رئیس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی باید به ازای هر 10 هزار خودرو، 31 درصد تصادفات کاهش پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو