فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران:

لایحه ایمنی سرویس مدارس تدوین شد

عصر خودرو- رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران از تدوین لایحه ایمنی سرویس مدارس خبر داد و گفت: عدم توجه به ایمنی در حمل و نقل به ویژه سرویس مدارس آینده تعداد زیادی از دانش آموزان را تباه می‌کند.

لایحه ایمنی سرویس مدارس تدوین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران از تدوین لایحه ایمنی سرویس مدارس خبر داد و گفت: هر سال حدود 700 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای شهری از بین می‌روند که 15 نفر آنها دانش آموز هستند.

    وی ادامه داد: به ازای هر یک نفر فوتی به صورت متوسط سه نفر نیز دچار معلولیت و نقص عضو می شوند و به واسطه آن آینده آنها به نوعی تباه می شود این در حالی است که دانش آموزان آینده سازان جامعه بوده و حفظ امنیت آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

    رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران به دغدغه بسیار زیاد والدین و به ویژه مادران دانش آموزان پایین تر از سطح دبیرستان نسبت به سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در مدرسه ای در منطقه 2 رخ داد نشان می دهد که حتی دانش آموزان مقطع دبیرستانی که به مرز تشخیص رسیده اند از ناراحتی های روحی و جسمی در امان نیستند و این در حالی است که دانش آموزانی که به این مرز نرسیده اند آسیب های بیشتری آنها را تهدید می کند.

    امانی با بیان اینکه شهرداری به لحاظ قانونی وظیفه حمل و نقل درون شهری را بر عهده دارد اظهار داشت: در حالی بیش از 90 درصد دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده می کنند که تنها یک درصد از این سرویس ها استاندارد هستند.

    وی تصریح کرد: امروز برای کاهش هزینه ها در سرویس مدارس از خودروهای استیجاری و خودروهای بدون امنیت همچون پراید استفاده می شود و آن هم گاها مشاهده می شود که 2 یا 3 دانش آموز در صندلی جلو سوار می شوند از طرفی دیگر مسئولین برای شانه خالی کردن از وظایفشان مسئولیت ها را بر گردن استفاده کنندگان می گذارند.

    عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت جسمی و روحی شهروندان برای اعضای شورای شهر تهران طرح تهیه برنامه ایمنی سرویس مدارس در حالی با 18 رای موافق با قید یک فوریت به تصویب رسید که در شورا با طرح های فوریت دار به سختی موافقت می شود.

    امانی گفت: با توجه به اهمیت بالای این موضوع از نهادهای مسئول در حمل و نقل شهری همچون پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی این موضوع دعوت شد تا در مدت کوتاه زمانی برنامه ای را برای این موضوع تهیه کنند.

    وی با تاکید بر ضرورت بیدار نگه داشتن وجدان جامعه برای داشتن عکس العمل های شدید به آسیب ها اعلام کرد: این برنامه در قالب پژوهشی تهیه شد تا به عنوان سندی باشد تا بر اساس آن ایمنی در سرویس مدارس -به عنوان یکی از موضوعات مرتبط با امنیت روحی و روانی شهروندان- تبدیل به یک مطالبه عمومی شده تا به جای ایجاد نگرانی برای دانش آموزان و خانواده های آنها، نگرانی را در دل مجرمان ایجاد کند.

    وی ابراز امیدواری کرد با تصویب این سند در شورای شهر تهران بتوان پیش از ورود به سال تحصیلی جدید اقدامات لازم در خصوص اجرایی کردن آن به انجام برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو