فونیکسریمکسبهتام

حجم تردد در محورهای سمنان افزایش می یابد

عصر خودرو- مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: با بهره برداری از محور حرم تا حرم قطعه گرمسار-سمنان حجم تردد در محورهای این استان از ۲۰ میلیون خودرو در سال به ۳۰ میلیون خودرو در سال افزایش می یاید.

حجم تردد در محورهای سمنان افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز یکشنبه  آغاز این طرح را از ماه شهریور سال 96 اعلام کرد و افزود : این بزرگراه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء، حداکثر به مدت 40 ماه به بهره‌برداری می رسد.
    وی با بیان این که، عملیات اجرایی احداث آزاد راه حرم تا حرم قطعه گرمسار - سمنان به طول 115 کیلومتر به یکهزار و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های سوخت، کم کردن مسافت، پایین آمدن زمان مسافرت و حمل بار و آسایش و رفاه زائران حرم رضوی (ع) و حضرت معصومه (س) ایجاد کند.
    وی اظهارداشت : محور حرم تا حرم از طرح های مهم ملی است که بیش از 70 درصد آن از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می کند.
    نژادصفوی ادامه داد : با اجرای این طرح بیش از 80 کیلومتر از مسیر حرم تا حرم کاهش می یابد و این امر در افزایش رفاه اجتماعی و کاهش تصادفات جاده ای در محورهای استان تاثیر شایانی دارد.
    مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: محور حرم تا حرم می تواند حجم تردد در محورهای استان را به بیش از 30 میلیون نفر در سال افزایش دهد و با اجرای این طرح های کلان در افزایش اشتغال و رونق کسب کار مردم نیز می توان اقدام کرد.
    وی ادامه داد: آزاد راه حرم تا حرم یکی از طرح های مهم راهسازی کشور است که باید با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی عملیاتی می شود.
    نژاد صفوی تصریح کرد: در سال گذشته در بخش راه سمنان بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و بهره برداری از دهها پل و جاده های هم سطح و غیر هم سطح از دستاوردهای دولت تدبیر وامید در این بخش بوده است.
    به گزارش ایرنا، اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
    660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
    استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو