فونیکسریمکسبهتام

بررسی جزئیات خاص DS ۷ Crossback؛

سفیر لوکس فرانسه در ایران

عصر خودرو - DS ۷ Crossback نخستین محصول برند DS است که از صفر تا صد توسط مهندسان و تیم تحقیق و توسعه این برند طراحی شده است. DS جدیدترین سفیر لوکس کشور فرانسه است که در حوزه خودروهای لوکس معرفی توانایی های این کشور را یک تنه به دوش می کشد. DS ۷ Crossback در سی‌و‌سومین فستیوال بین‌المللی خودرو جایزه بهترین طراحی داخلی را از آن خود کرد.

سفیر لوکس فرانسه در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، DS با دست خالی مدل 7 Crossback را شکل نداده است بلکه پیش از این مدل کانسپت های قابل توجهی را به جهانیان نشان داده است که مشخصا المان های مشترک بسیاری بین مدل مفهومی Divine و این کراس اوور بخصوص در دماغه خودروبه چشم می خورد که فراتر از طراحی متفاوت و مدرن، تکنولوژی را به نمایش می گذارد. سیستم نورپردازی DS Active LED Vision نخستین نماد تکنولوژی است که در دیدار با این کراس اوور خودنمایی می کند. این سیستم نورپردازی ترکیبی دیدنی از زیبایی و تکنولوژی است که 7 Crossback را از نزدیک ترین رقبایش و بخصوص آلمانی ها متمایز می کند. LED های الماس شکل چراغ های جلو که در روشن شدن خودرو با چرخش به شما خوش آمد می‌گویند و با تغییر رنگ آماده نورپردازی هوشمند می‌شوند در عقب با چراغی یک تکه که با طرح بافت اختصاصی DS همسو شده‌اند طیف لطیف و نرمی از نور را به نمایش می‌گذارند.
وقتی نوبت به طراحی داخلی DS 7 Crossback رسید DS با استفاده از مشاوره و تجربیات وطن‌پرستانه هنرمندان صنایع دستی این کشور ترکیب گسترده‌ای از انواع متریال و رنگ ها را با اتکا به هنر تاریخی این کشور برگزید. توجه به جزئیات در شکل دادن به تریم کابین، جزئیات، رنگ‌ها و معماری فضای داخل خودرو این کراس اوور را برای هر خریداری از دیگر برند‌ها متمایز می کند و تنوع متریال‌ها و رنگ‌ها به گونه ای است که هر مشتری تصور می کند خودرو او به صورت اختصاصی برایش طراحی شده است. مشخصه های بسیاری در کابین Ds 7 Crossback به عنوان امضای این خودرو تعریف شده اند. دوخت مرواریدی روی چرم ناب ناپا از ابداعات محققان DS است که برای دستیابی به فرمول این دوخت محققان این برند 4 سال را صرف تحقیق روی مقاومت این دوخت در برابر سایش و فشار کرده‌اند؛ این نوع دوخت روی داشبورد و پنل درهای خودرو به چشم می خورد. استفاده از چوب در طراحی داخلی احتمالا به عادتی برای برندهای پریمیوم و لوکس بدل شده اما طراحان DS برای متمایز کردن استفاده از چوب در داخل کابین این خودرو سطح گسترده تری را انتخاب کرده اند. طراحان DS آنقدر غرق در ترکیب رنگ‌های خاص بدنه و تریم‌های متنوع داخلی بودند که سرانجام از ده‌ها انتخاب به 9 رنگ بدنه و 5 تریم داخلی رسیدند که از آن ها با عنوان "الهام‌گیری" از محله ها و بناهای مختلف در پاریس یاد می شود.
نخستین الهام گیری از طراحی این کراس اوور "Bastille" نام دارد که از قلعه بزرگ باستیل به عنوان نماد مقاومت در پاریس اشاره دارد. در این مدل از تزئینات کرومی در طراحی خارجی به وفور استفاده شده است و سپر و جلوپنجره یکپارچه با رنگ سیاه شکل گرفته اند. در این تریم تجهیزات و کلید های داخلی تم رنگی برنز به خود گرفته اند و از چرم خاص برای پوشش پنل درها ، فرمان و کنسول میانی استفاده شده است. دومین الهام‌گیری در این کراس‌اوور با عنوان " Performance Line" روح اسپرت و پریمیوم را در این خودرو همزمان به نمایش می گذارد. تزئیات کرومی بدنه مانند تریم قبل در جای خود قرار دارند و لوگو مخصوص این مدل در جای‌جای خودرو و حتی روی درب موتور به نمایش گذاشته شده است. رینگ های 19 اینچی اختصاصی این مدل امضای نمای خارجی آن هستند و در داخل با پوشش میکروفیبر آلکانترا که جنسی مشابه "جیر" دارد ، رسمیت خودروهای لوکس را با حس اسپرت این مدل گره زده است. زیرپایی های جیر و پدال های آلومینیومی نیز مکمل القای حس پریمیوم و اسپرت در این مدل هستند. تریم های Rivoli ، Opera و Faubourg نیز در این کراس اوور به عنوان دیگر الهام‌گیری‌ها معرفی شده‌اند که در جزئیاتی مانند استفاده از کلیدهای طرح الماس در زیر نمایشگر، استفاده از آلومینیوم در نمای داخلی و ... از دیگر تریم ها متمایز می‌شوند.
چرم استفاده شده در کابین DS 7 Crossback با چرم های ناپا و چرم های طرح دار که از تامین کنندگان مشترک با برندهای مطرح جهان از جمله آئودی تامین می‌شود، با دوخت متفاوت از رقبا متمایر می شود. مرکز طراحی DS همچنین با اتکا به هنر و صنعت بومی فرانسه از هنر Guillochage که به قرن 16 میلادی در این کشور باز می گردد نیز در طراحی تریم این خودرو استفاده کرده است. هنرمندان صنایع دستی فرانسه در این هنر روی فلز طرح‌هایی قوس‌دار و خاص را پدید می آورند که بیش تر در طراحی زمینه ساعت‌های لوکس به چشم می‌خورد.
آرامش کابین و بهره گیری از تجهیزات متفاوت از دیگر برند ها اولویت نخست طراحان تجهیزات و امکانت داخلی این کراس‌اوور پریمیوم بوده است. پرچمدار برند DS از سیستم صوتی با برند بومی فرانسوی FOCAL بهره می برد که با 14 بلندگو، معتبرترین برند طراحی سیستم های صوتی خانگی در فرانسه را به کابین لوکس ترین ساخته صنعت خودرو فرانسه آورده است و عایق بندی کابین نیز به شکلی است که با همکاری یکی از معتبرترین شرکت های ساخت استودیو در فرانسه میزان صداهای ورودی به کابین را حتی در حالت حرکت به حداقل رسانده است.
مهندسان DS پس از معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو 2017 تا کنون 2 میلیون کیلومتر آزمایش‌های سنجش را روی این خودرو انجام داده اند و مهندسان ارشد این برند همچنین سال گذشته برای بررسی این خودرو در شرایط آب‌و‌هوایی ایران این کراس‌اوور پریمیوم را طی 6هزار کیلومتر در شرایط متنوع آب و هوایی کشور مورد بررسی قرار دادند.
این کراس اوور پریمیوم از پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر توان 165 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک طراحی شده توسط آیسین ژاپن بهره می برد. شرکت آرین موتور تابان نماینده محصولات DS در ایران در نظر دارد تا DS 7 Crossback را در سه تیپ به بازار ایران عرضه کند. تیپ های Opera ، Rivoli و Performance Line به ترتیب گران ترین تا ارزان ترین تیپ های ِDS 7 Crossback هستند. با اعلام ممنوعیت واردات خودروهای با ارزش بالای 40هزار دلار به کشور DS 7 Crossback از معدود خودروهایی است که جای خالی بسیاری از برند های معتبر غیرچینی را در بازار ایران پر خواهد کرد و این موضوع نشان دهنده یکه تازی این گزینه فرنسوی در بازار لوکس‌های ایران است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو