فونیکسریمکسبهتام

قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا وچین؛

خودروسازی آلمان بامشکل مواجه شد

عصر خودرو- بالا رفتن سروصداها و تبادل کلمات بین آمریکا و چین که دنیا را با تهدید جنگ تجاری روبرو ساخته، یک قربانی دیگر پیدا کرده که این قربانی بخش خودروسازی آلمان است.

خودروسازی آلمان بامشکل مواجه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، بالا رفتن سروصداها و تبادل کلمات بین آمریکا و چین که دنیا را با تهدید جنگ تجاری روبرو کرده است، یک قربانی دیگر پیدا کرده است، بخش خودروسازی آلمان.

    خودروسازان لوکس دایملر و ب ام‌و  آلمان هم به جمع اولین تلفات جانبی جنگ تجاری آمریکا و چین که بدترین نوع جنگ تجاری در سطح جهانی است که از دهه 1930 تا کنون بی‌سابقه بوده است، می‌پیوندند. قبلا کشاورزان آمریکایی و سازندگان پنل‌های خورشیدی و فولادسازان چینی، در این جمع قرار داشتند. به نظر می‌رسد صنایع منفردی مثل کشاورزی، خودرو و تکنولوژی، به شدت از این جنگ تجاری آسیب خواهند دید.

    شرکت دایملر آلمان پیش‌بینی سود 2018 خود را کاهش داد، درحالی که شرکت بی‌ام‌و، که کارخانه واقع در کارولینای جنوبی آن، بزرگترین صادرکننده خودرو در آمریکا است، اعلام کرد که به علت تهدید جنگ تجاری، به گزینه‌های استرتژیک چشم دوخته است.

    حالا همه منتظر 6 جولای هستند تا ببینند که آیا واقعا جنگ تجاری شروع خواهد شد یا نه. این تاریخی است که طبق تهدیدات ترامپ، بخش اول تعرفه‌ها بر 50 میلیارد دلار از واردات چین اعمال خواهد شد.

    مقامات چین هشدار داده‌اند که تلافی خواهند کرد و ترامپ هم تهدید کرده است که احتمال آن وجود دارد که بر 450 میلیارد دلار دیگر از واردات چین، تعرفه وضع کند و به این ترتیب نزدیک به 500 میلیارد دلار از واردات آمریکا از اقتصاد دوم جهان مشمول تعرفه‌های سنگین خواهد شد.

    در معاملات دیشب وال‌استریت، بازارهای مالی تحت افزایش تهدیدهای تجاری افت کردند، هرچند خودروسازانی مانند جنرال موتور و فورد موتور توانستند سقوط سنگین خود را اندکی بهبود بخشند.

    سهام جنرال موتور تقریبا 2 درصد پایین‌تر بسته شد، درحالی‌که فورد موتور 1.3 درصد از ارزش خود را از دست داد و تسلا هم با سقوط سنگین 4.1 درصدی روبرو شد.

    جنگ تجاری به کشاورزان آمریکایی که اکثریت آنها در انتخابات 2016 از ترامپ حمایت کرده بودند، آسیب می‌زند. پیش از این کشاورزان سویای آمریکا شاهد این بودند که ارزش محصول آنها به پایین‌ترین سطح چندین ساله خود افت کرد و حالا پرورش‌دهندگان خوک آمریکا هم حرارت آتش جنگ تجاری با چین را حس خواهند کرد.

    چین هم اعلام کرده است از ششم جولای و پس از اجرایی شدن تعرفه‌های آمریکا بر 50 میلیارد دلار از واردات چین، تعرفه‌های جدیدی بر 659 کالای آمریکایی دیگر وضع خواهد کرد که تعرفه‌های 545 مورد از آنها از همان 6 جولای اجرایی خواهند شد.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو